فهما؛ فرصتی ارزشمند برای خلق ایده‌های ناب کانون‌‌های مساجد
کد خبر: 3902458
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

فهما؛ فرصتی ارزشمند برای خلق ایده‌های ناب کانون‌‌های مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد رویداد ملی «فهما» را فرصتی ارزشمند جهت خلق ایده‌های ناب کانون‌های مساجد در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: از طریق این پایگاه کانون‌های مساجد می‌توانند برنامه‌ها، ایده‌های خلاقانه خود را اشتراک‌گذاری کنند.

رویداد ملی فهما؛ فرصتی ارزشمند برای خلق ایده‌های ناب کانون‌های مساجد

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، در ویدئو کنفرانسی که به مناسبت آیین رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی و تجلیل از برترین‌های مرحله اول فهما که امروز، 12 خردادماه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: فهما فضای بسیار خوبی است که می‌توانیم در این فضا درست برنامه‌ریزی کنیم، فضای موجود را شناسایی کنیم.

وی رویداد ملی فهما را فرصتی ارزشمند جهت خلق ایده‌های ناب کانون‌های مساجد در حوزه‌های مختلف دانست و افزود: از طریق این پایگاه، کانون‌های مساجد می‌توانند برنامه‌ها، ایده‌های خلاقانه خود را اشتراک‌گذاری کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تصریح کرد: با استفاده از فهما هر کانونی می‌تواند از وضع خود مطلع شود و این فقط مقایسه با خود نیست بلکه مقایسه با دیگر کانون‌های شهری، استانی و کشوری است و این پله‌ای برای ارتقا و فرصتی ارزشمند برای استفاده از ایده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با ایجاد این بستر شاهد شکوفایی هر چه بیشتر کانون‌های مساجد و رشد و تعالی فرهنگ و هنر در استان‌های مختلف کشور باشیم، بیان کرد: استان کردستان از لحاظ توانمندی‌های قرآن و عترت و فرهنگ و هنر یک استان شناخته شده در کشور است. در این سایت فعالیت‌های کانون‌های مساجد به صورت ویژه انعکاس پیدا کرده است و همین امر موجب شده تا استان‌های به صورت ویژه‌تر دیده شوند.

مشاور وزیر ارشاد یادآور شد: فهما یک فضای جدیدی برای این است که تلاش مضاعفی در مساجد صورت گیرد و این تلاش‌ها ثبت شوند و ما باید یاد بگیریم اقدامات و فعالیت‌های خود را ثبت کنیم و اینکه کار برای رضای خدا است، هیچگونه منافاتی با ثبت کردن آن ندارد چرا که ثبت آن به برنامه‌ریزی دقیق‌تر کمک می‌کند.

صدور مجوز فعالیت 8 مؤسسه قرآنی در کردستان

عبیدالله رستمی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، نیز در ادامه با قدردانی از حمایت‌های صورت گرفته از کانون‌های مساجد استان کردستان اظهار کرد: اهداف اصلی کانون‌های مساجد احیای نقش و جایگاه مساجد در حوزه فرهنگ و هنر، مقابله با تهاجم فرهنگی و تربیت نیروی کارآمد و تاثیرگذاراست که کانون‌های مساجد کردستان علیرغم کم و کاست‌های موجود تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی فهما افزود: این پایگاه فصل جدیدی از اطلاع رسانی را برای کانون‌های مساجد گشوده است که این امر موجب انسجام گروهی بین کانون‌های مساجد استان با دیگر استان‌های کشور خواهد شد.

رستمی با بیان اینکه در ارزیابی انجام شده از وضعیت کانون‌های مساجد کشور ۱۲ کانون در کردستان منتخب شدند، بیان کرد: از این تعداد 10 کانون به عنوان برتر و دو کانون به صورت ویژه برگزیده شدند.

وی با تقدیر از این کانون‌های فرهنگی ـ هنری بیان کرد: توانمندی و پتانسیل کانون‌های مساجد کردستان بالاتر از این جایگاه بوده است که به دلیل عدم دسترسی کافی به اینترنت به ویژه در کانون‌های مساجد روستایی نتوانسته‌اند فعالیت‌های خود را به خوبی نشان دهند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به صدور مجوز برای 8 مؤسسه قرآنی در استان کردستان بیان کرد: از سال ۹۳ مجوزی برای ایجاد مؤسسات قرآنی در استان صادر نشده بود که امسال از ۱۷ پرونده تکمیل شده در این راستا برای هشت مؤسسه مجوز صادر شد.

توجه به نقاط محروم در استان

کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان نیز در این مراسم گفت: از ۶۰۰ کانون مساجد استان ۴۲۷ کانون در مساجد قرار دارند و فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وجود این تعداد کانون در روستاها نشان از توجه به نقاط محروم در استان دارد، افزود: ۱۲ کانون مساجد استان در سطح کشور براساس ارزیابی انجام شده برتر و ویژه شناخته شدند.

گلباغی تصریح  کرد: تعداد کانون‌های برتر و فعال استان بیش از این تعداد است، اما بدلیل ضعیف بودن زیرساخت ارتباطات و اینترنت در بسیاری از کانون‌ها امکان بارگذاری اطلاعات مربوط به فعالیت‌های آنها در سامانه بچه‌های مسجد فراهم نبود.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد بر اساس هشت شاخص و ۳۶ فعالیت مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار گرفتند، یادآور شد: ۳۰۴ میلیون ریال در مرحله اول فهما به ۱۲ کانون برتر و ویژه استان پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha