لزوم پرهیز از اهداف سطحی برای دستیابی به اهداف متعالی
کد خبر: 3903479
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

لزوم پرهیز از اهداف سطحی برای دستیابی به اهداف متعالی

به اعتقاد آیت‌الله میرباقری، ممکن است یک طلبه مجبور شود از باب تکلیف، بیست سال بنشیند و کار عمیق علمی و عملی بر روی خود داشته باشد، تا در حد و مقیاس شهید مطهری و علامه طباطبایی بشود.

به گزارش ایکنا؛ کانال آیت‌الله میرباقری در یادداشتی به اهمیت بهره‌مندی از وسعت اندیشه در مجاهدت علمی و تبلیغی پرداخته است که متن آن از نظر می‌گذرد؛

«یک طلبه ممکن است مجبور شود از باب تکلیف، بیست سال بنشیند و کار عمیق علمی و عملی بر روی خود داشته باشد، تا در حد و مقیاس شهید مطهری و علامه طباطبایی بشود؛ یعنی نگاه این‌گونه به کار خود داشته باشد.

امام از همان ابتدای شروع طلبگی، متوجه امر به معروف و نهی از منکر بزرگ بوده و برای آن، کار و فکر و تدبیر و خودسازی و نیروسازی می‌کرده است، تا توانست این ‌مأموریت بزرگ الهی را به‌ سامان کند.

مراقب باشید در بحث درگیری با باطل، ‌شیطان شما را خرج سرباز صفر خودش نکند؛ مانند همان بلایی که می‌خواست بر سر حضرت موسی دربیاورد که قرآن می‌فرماید: «وَ دَخَلَ الْمَدینَةَ عَلى‏ حینِ غَفْلَةٍ مِنْ أَهْلِها فَوَجَدَ فیها رَجُلَیْنِ یَقْتَتِلانِ هذا مِنْ شیعَتِهِ وَ هذا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغاثَهُ الَّذی مِنْ شیعَتِهِ عَلَى الَّذی مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسى‏ فَقَضى‏ عَلَیْهِ قالَ هذا مِنْ عَمَلِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُضِلٌّ مُبین»(قصص/۱۵). شیطان می‌خواست حضرت موسی را خرج آن سرباز صفر کند.

امام رضا(ع) در مجلسی فرمودند که نه اینکه کار موسی کار شیطانی بود، بلکه این ‌صحنه‌سازی، کار شیطان بود. این دعوا را اصلاً شیطان راه انداخت؛ دید موسی دارد می‌آید؛ چون حریف موسی نمی‌شد، او را کشاند در وسط یک دعوای پیش‌بینی نشده‌. نزدیک بود موسی خرج یک سرباز صفر شود. خدا نجاتش داد و رفت و شد ‌موسای پیامبر و با ید بیضا و عصا و نبوت آمد. گاهی باید دندان سر جگر بگذاری تا بتوانی آن کار بزرگ را انجام بدهی».

انتهای پیام
captcha