راه‌اندازی پویش معنوی «نور قرآن» در کردستان
کد خبر: 3908200
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

راه‌اندازی پویش معنوی «نور قرآن» در کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان از راه‌اندازی پویش معنوی «نور قرآن» در فضای مجازی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان، کلاس‌های اوقات فراغت از 15 تیرماه به صورت غیرحضوری از طریق فضای مجازی «شاد» برگزار خواهد شد.

وی افزود: اشاعه فرهنگ قرآنی در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است در این راستا باید برنامه‌هایی با مضمون قرآنی در کلاس‌های اوقات فراغت گنجانده شود.

رنجبر نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش‌آموزان را بسیار مهم دانست و بیان کرد: به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان از این دوران پویش معنوی «نور قرآن» در فضای مجازی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد و در اين برنامه سعي بر آن است تا از ظرفيت دانش‌آموزان و فرهنگيان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان اعلام کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن‌‌وسال دانش‌آموزان در این محافل مجازی در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر تقدم تزکیه بر تعلیم اعلام کرد: براین اساس آموزش‌وپرورش نیز رویکرد خود را در این مسیر قرار داده و سند تحول بنیادین را براساس آموزه‌های قرآنی طراحی کرده است.

رنجبر همکاری اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و یادآور شد: همراهی اولیای دانش‌آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش‌آموزان ثبت شود.

انتهای پیام
captcha