الگوی اسلامی پیشرفت؛ نخستین تجربه ارتباط پیشرفت با نخبگی در کشور
کد خبر: 3908266
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:

الگوی اسلامی پیشرفت؛ نخستین تجربه ارتباط پیشرفت با نخبگی در کشور

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نخستین تجربه ارتباط پیشرفت با نخبگی در کشور است.

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر ارتباطات مرکز الگو، «محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یکصد و نود دومین جلسه شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، افزایش تعامل بین مجمع و مرکز را خواستار شد.

وی تجربه الگو را نخستین تجربه ارتباط پیشرفت با نخبگی در کشور دانست و گفت: نظرات مجمع که حاصل برگزاری جلسات صحن و کمیسیون‌های مجمع و مصاحبه با اعضای مجمع بوده است، به زودی پس از جمع‌بندی در کمیته منتخب مجمع به ریاست رئیس محترم مجمع، نهایی و به حضور مقام معظم رهبری و مرکز ارسال خواهد شد و سپس جلسات مشترک بین مرکز و مجمع برگزار شود.

رضایی با اشاره به اهمیت نظریه‌پردازی برای پیشرفت در ادامه با تأکید بر کلام رهبری که اگر این نظریه‌پردازی انجام نشود نظریه‌های غربی و مادی، جای آن را پر خواهد کرد، گفت: تحول بنیادین در فرهنگ و اقتصاد، مورد نیاز است و اصلاحات در فرهنگ و اقتصاد را با استفاده از تجربه سیاست، دفاع و امنیت می‌توان انجام داد.

هم‌چنین در این جلسه صادق واعظ‌زاده، رئیس شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در فراخوان تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ارکان نظام را مورد خطاب قرار دادند و اولین مخاطب ایشان، مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی و ارائه پیشنهادهای لازم به منظور اطمینان از کفایت الگو به عنوان سند بالادستی سیاست‌های کلان و نیز بازنگری سیاست‌ها در چارچوب الگو پس از ابلاغ آن بود.

وی با یادآوری تعامل مرکز و مجمع در دوسال گذشته اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر، نظرات مجمع در اختیار مرکز قرار گیرد تا در تکمیل و ارتقای الگو مورد استفاده واقع شود.

رئیس شورای عالی یادآور شد: پس از وصول نظرات مجمع، این نظرات در جلسات مشترک بررسی و استفاده کافی از آن‌ها در تکمیل و ارتقای الگو خواهد شد.

واعظ‌زاده افزود: اندیشکده‌های مرکز نیز آماده بررسی نظرات واصله با حضور نمایندگان مجمع خواهند بود. مباحث نظری نیز ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد و در فرایند بلندمدت بازنگری و به‌روزرسانی الگو از نتایج آن استفاده خواهد شد.

یکصد و نود دومین جلسه شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به منظور استماع و بحث و بررسی نظرات و پیشنهادهای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سند الگو برگزار شد.

انتهای پیام
captcha