قلم به‌دستان صداقت و تقوا را رعایت کنند
کد خبر: 3908475
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
امام جمعه پردیس:

قلم به‌دستان صداقت و تقوا را رعایت کنند

امام جمعه پردیس، ضمن بیان اینکه کسی که قلم به دست می‌گیرد و می‌نویسد باید تقوا و انصاف داشته باشد، گفت:‌ امروزه فضای مجازی، همان حکم را دارد و باید نوشته‌ها همراه با صداقت باشد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، امام‌جمعه شهرستان پردیس، روز گذشته، 13 تیرماه، در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس با اشاره به ۱۴ تیرماه روز قلم، به تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: کسی که قلم به دست می‌گیرد باید تقوا داشته باشد؛ امروزه فضای مجازی همان حکم را دارد و باید نوشته‌ها همراه با صداقت باشد.

وی افزود: کسی که قلم به دست می‌گیرد و می‌نویسد، باید انصاف و صداقت داشته باشد، چون در قیامت با قلم شهدا و علمای واقعی مقایسه خواهد شد.  آن دسته از افراد غرب‌زده که علیه انقلاب و نظام می‌نویسند این افراد با قلم علمای واقعی سنجیده خواهند شد و می‌بینیم امروز قلم‌هایی علیه نظام می‌چرخد که آمریکا و اسرائیل را خوشحال می‌کند.

حسینی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز شهرداری و دهیاری‌ها ضمن تبریک به شهرداران و دهیاران به داستانی از حضرت علی(ع) اشاره و اظهار کرد: نقل است که حضرت علی(ع) را دیدند که در اواسط ظهر در کوچه ایستاده‌اند؛ از وی علت را می‌پرسند و ایشان می‌فرمایند: «اینجا ایستاده‌ام تا اگر کسی مشکلی داشت سریعاً به او کمک کنم»؛ اما امروز برخی زیر کولر می‌نشینند و مردم برای مشکلاتشان مراجعه می‌کنند و آن‌ها را داخل راه نمی‌دهیم؛ این در حالی است که باید از این نعمت چند روزه  که خداوند در اختیار ما قرار داده است در راه خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی ضمن هشدار نسبت به جدی گرفتن ویروس کرونا و انتقال آن در مراسم‌ مختلف، گفت: با تلاش و همکاری همه جانبه و رعایت دستورات بهداشتی می‌توان مانع انتشار این ویروس شد. باید دقت کرد که در این شرایط لازم نیست یک‌سری از برنامه‌ها و عروسی‌ها  برگزار شود؛ آیا خداوند دوست دارد که بندگانش موجبات بیماری و ناراحتی دیگری را ایجاد کنند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: در پی فداکارى دستگاه‌‏ها و کادرهاى درمانى و بهداشتى و همچنین مجاهدت داوطلبانه گروه‏‌هاى مردمى و همکارى عموم مردم، ایران به‏ عنوان یک کشور موفق در دنیا معرفى شد، اما این مربوط به ابتداى کار بود و اکنون متأسفانه آن حرکت و مجاهدت از جانب بعضى مردم و مسئولان سست شده است. همانطور که می‌دانید موج دوم کرونا آغاز شده و اگر مردم عزیز مراعات نکنند چه بسا از وضعیت سفید به وضعیت قرمز برسیم.

وی بیان کرد: از مردم توقع می‌رود که پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند و بسیاری از اجتماعات مانند عروسی‌ها و... را برگزار نکنند و با عزیزانمان در شبکه بهداشت و کادر درمانی همکاری کنند تا از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

امام جمعه شهرستان پردیس، به وقایع بامداد جمعه ششم تیرماه، اشاره کرد و  گفت:‌ نیروهاى یگان ویژه مبارزه با تروریسم عراق با هدایت نیرو‌های آمریکایی و مباشرت آن‌ها به یکى از پایگاه‌هاى تیپ ۴۵ حشدالشعبى حمله کرد و ۱۳ نفر از نیروهاى کتائب حزب‌الله را بازداشت کردند. اما نیرو‌های حشدالشعبی واکنش سریع و برق‌آسایی با مانورى گسترده انجام دادند که با واسطه قرار دادن الکاظمی رهایی صورت گرفت.

وی افزود: آمریکا با این حمله درصدد آزمایش حساسیت مردم و نیروهاى مردمى بود که به ‏خوبى فهمید در محاسباتش اشتباه کرده است و نباید صبر راهبردى حشدالشعبى را حمل بر سازش کند. حشدالشعبى نشان داد از سازوکار اطلاعاتى و استخبارات قوى برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: دولت الکاظمى و کسانى ‏که مانند او دل در مذاکره با آمریکا دارند هم باید بدانند تکیه‌گاه آن‏ها همین حشدالشعبى و مردم عراق هستند. الکاظمى در فرصت یک ساله باقیمانده باید به تعهداتش به مردم و مقاومت عراق عمل کند. اجراى مصوبه پارلمان عراق در اخراج آمریکا در صدر این مطالبات است.

وی افزود: پر واضح است که آمریکا مى‌داند خروجش از عراق آغاز پایان حضور او در منطقه است. به همین جهت تحرکات و توطئه‌هاى پیدا و پنهان و سخت و نرم او تداوم خواهد یافت، اما عراق دیگر یک استخوان گلوگیر است.
انتهای پیام
captcha