پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه و استاندار کردستان در پی درگذشت امام جمعە کامیاران
کد خبر: 3908666
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه و استاندار کردستان در پی درگذشت امام جمعە کامیاران

نماینده ولی‌فقیه و استاندار کردستان در پیامی درگذشت ماموستا توفیق قربانی، امام جمعە کامیاران را بە عموم مردم کردستان، دوستداران و خانوادە آن مرحوم تسلیت گفتند.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با انتشار پیامی درگذشت ماموستا توفیق قربانی امام جمعه کامیاران را تسلیت گفت. در متن پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء

در گذشت امام جمعه مؤمن، متخلق به اخلاق اسلامی و ولایت مدار شهرستان کامیاران جناب حاج ماموستا ملا توفیق قربانی را به مردم متدین کامیاران و خانواده محترم تسلیت عرض می‌کنم.

این عالم بزرگوار مدت زیادی از عمرشان را در خدمتگزاری به دین و انقلاب و مردم سپری کردند و برای تربیت طلاب علوم دینی و ارشاد مردم هرآنچه در توان داشتند با اخلاص ارائه کردند.

از خداوند متعال برای ایشان رحمت الهی و برای مردم و علما و به خصوص خانواده محترم صبر و اجر طلب می‌نمایم».

پیام استاندار کردستان

همچنین بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در پیامی درگذشت حاج ماموستا توفیق قربانی، امام جمعە کامیاران را بە عموم مردم کردستان، دوستداران و خانوادە آن مرحوم تسلیت گفت.

در پیام استاندار کردستان آمده است:

«درگذشت ماموستا توفیق قربانی که سال‌های متمادی و پر برکت از عمر خویش را صرف ترویج آموزه‌های دینی، ارشاد مردم و تربیت شاگردان در سنگر دین و دانش و دفاع از ارزش‌های اسلامی نمود موجب تألم و تأثر فراوان شد.

این روحانی وارسته که حدود یک دهه در کسوت امام جمعه کامیاران فعالیت داشتند با تقوا، تعهد، فروتنی و روشنگری در همە عرصە‌ها مروج مبانی و اصول انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی بود.

اینجانب درگذشت حاج ماموستا توفیق قربانی، را بە عموم مردم کردستان و شهر کامیاران، شاگردان، دوستداران و اهل بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نمودە و از درگاە باریتعالی برایشان غفران و سعادت اخروی مسألت می‌نمایم».

پیام مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، دبیرخانه ائمه جمعه و شورای افتاء استان کردستان نیز با صدور پیامی درگذشت ماموستا توفیق قربانی امام جمعه کامیاران را تسلیت گفتند. در متن پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جانسوز عالم وارسته جناب حاج ماموستا ملا توفیق قربانی امام جمعه محترم کامیاران را به محضر روحانیت معظم کردستان، مردم فهیم و همیشه در صحنه کامیاران، فرزندان و خانواده مکرم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمائیم این عالم بزرگوار سالیان متمادی در کسوت علم و فقه مشغول تدریس و افتاء و محل رجوع مردم متدین آن شهرستان بود که در سنگر محراب و مسجد و دفاع از آرمان‌های نظام مقدس انقلاب اسلامی و منویات رهبر فرزانه انقلاب از جمله روحانیون متعهد و مقید و از ستون های نظام مقدس انقلاب در کردستان بودند.

حاج ماموستا قربانی از شاگردان مبارز شهید بزرگوار ملا زین‌الدین فخری بودند که همانند ایشان تا آخرین لحظات عمر شریفشان از اسلام ناب محمدی(ص) و آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری حمایت نموده و در خطبه‌های پر بار خود همواره مکر و کید دشمنان را به مردم خداجو گوشزد می‌نمود.

در پایان از خداوند منّان برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای همه بازماندگان صبر و اجر خواستاریم».

یادآور می‌شود که ماموستا قربانی، امام جمعه کامیاران متولد سال ۱۳۳۰ و زاده روستای بزوش کامیاران بودند که دیروز، 14 تیرماه بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در سن ۶۹ سالگی دارفانی را وداع گفت. پیکر این عالم دینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن در زادگاهش روستای بزوش از توابع کامیاران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha