مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3908796
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
شهریورماه؛

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در کردستان برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کردستان از برگزاری مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی در شهریورماه جاری در این استان خبر داد.

جمشید محمدی، رئیس اداره امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن از 10 تیرماه در استان کردستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قرآنی به‌صورت منطقه‌ای برگزار شده است، افزود: در این راستا مسابقات در چهار شهرستان استان برگزار شد که شهرستان‌های سنندج، قروه، بانه و مریوان میزبان شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات قرآنی بودند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره اوقاف کردستان بیان کرد: تاکنون مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی در مریوان، سنندج و قروه برگزار شده و شرکت‌کنندگان بانه و سقز نیز هفته آینده با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند این دوره از مسابقات قرآنی را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهد.

محمدی به وضعیت استان کردستان در بحث شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس در استان، مسابقات قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تفکیک رشته‌ها و توزیع تجهیزات بهداشتی بین متسابقان قرآنی برگزار شده است.

وی از برگزاری رشته تفسیر چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در 25 مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، همخوانی و هم‌سرایی قرآن از رشته‌های این دوره از مسابقات قرآنی بود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره اوقاف کردستان از برگزاری مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی در شهریورماه سال جاری در این استان خبر داد و گفت: برگزیدگان مرحله شهرستانی جواز حضور در مرحله استانی این دوره از رقابت‌های قرآنی را دارند.

وی با اشاره به شرکت ۵۵۸ نفر کردستانی در مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، یادآور شد: از این تعداد ۲۶۱ نفر را بانوان و ۲۹۷ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha