سردیس خبرنگار شهید محمود صارمی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3908935
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸

سردیس خبرنگار شهید محمود صارمی رونمایی می‌شود

مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان از رونمایی سردیس خبرنگار شهید محمود صارمی هم‌زمان با روز خبرنگار در استان خبر داد.

رونمایی از سردیس خبرنگار شهید محمود صارمیسید‌احمد موسوی، مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، از رونمایی سردیس خبرنگار شهید محمود صارمی هم‌زمان با روز خبرنگار خبر داد و گفت: امسال برنامه‌های روز خبرنگار متنوع‌تر از سال‌های گذشته و به‌صورت هفته خبرنگار در لرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که دیدار با خانواده شهید صارمی و برنامه‌های فرهنگی برای هفته خبرنگار در این استان تدارک دیده شده، به اقدامات خانه مطبوعات در لرستان نیز اشاره کرد و افزود: خانه مطبوعات لرستان به‌دلیل همدلی اعضا و ارائه خدمات به خبرنگاران این استان جزو پنج خانه برتر کشور است.

موسوی با اشاره به ارائه خدمات به خبرنگاران استان لرستان، اضافه کرد: پیگیری ساخت مسکن برای خبرنگاران، واگذاری تلفن همراه و ارائه خدمات حمایتی از جمله اقدامات چندماهه اخیر خانه مطبوعات در لرستان بوده و قطعاً این خدمات ادامه خواهد داشت.

نگاهی به زندگی‌نامه شهيد اهل قلم محمود صارمی

شهيد صارمی تحصيلات ابتدايی و راهنمايی را در مدرسه شهيد باهنر بروجرد سپری کرد و دوران متوسطه را در دبيرستان حضرت رسول(ص) در رشته علوم انسانی با موفقيت در سال ‎ ۶۵ -۶۶پشت سر نهاد.

وی همراه با تحصيل به‌دليل علاقه شديد به ورزش كاراته در اين رشته فعاليت خود را آغاز كرد و در فاصله كوتاهی با گذراندن دوره‌های مختلف اين رشته موفق به كسب كمربند مشكی و كارت مربيگری در اين حرفه شد.

شهيد صارمی در سال ‎ ۶۷در كنكور سراسری رشته علوم انسانی دانشگاه تهران پذيرفته شد و تحصيلات دانشگاهی خود را در سخت‌ترين شرايط زندگی با كاركردن جهت امرار معاش و تأمين هزينه‌های تحصيل طی كرد. وی در دوران تحصيلات در دانشگاه بنا به وظيفه و احساس مسئوليت از طريق بسيج دانشجويی دانشگاه تهران به جبهه‌های كردستان، حلبچه و جنوب خرمشهر اعزام شد و ‎ ۱۴ماه در اين جبهه‌ها در كنار ساير رزمندگان اسلام به دفاع از كيان و تماميت ارضی كشور پرداخت.

شهيدصارمی در سال ‎ ۷۱با داشتن دانشنامه كارشناسی به‌ استخدام سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی درآمد و به‌عنوان كارشناس متون خبری فعاليت خود را آغاز کرد. شهيد صارمی با پشتكار فراوان در حين اشتغال در خبرگزاری تحصيلات خود را در دوره كارشناسی ارشد ادامه داد و در سال ‎۷۴ موفق به اخذ مدرک كارشناسی ارشد از دانشگاه شهيد بهشتی در رشته جغرافيای انسانی با گرايش روستايی شد.

وی در ‎ ۲۶دی‌ماه سال ‎ ۷۵به‌عنوان مسئول نمايندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی راهی افغانستان شد، زمانی‌كه اين كشور درگير جنگ‌های داخلی بود و به خوبی می‌دانست در اين سرزمين آشوب‌زده خطر به اسارت درآمدن و حتی شهادت وجود دارد اما بر حسب وظيفه، رسالت و تكليف اين راه را انتخاب كرد.

وی با تنها سلاحش كه ايمان و قلمش بود در آن وضعيت بحرانی كشور مصيبت‌زده افغانستان توانست مظلوميت مردم ستمديده، زجركشيده و بی‌دفاع و بی‌گناه مردم مزارشريف و جنايت گروه ضد‌بشری، متحجر و خائن طالبان را به‌طور صريح و سالم به گوش جهانيان برساند.

شهيد صارمی حدود ‎ ۲۰روز قبل از سقوط مزار شريف و به اسارت درآمدن و شهادت در افغانستان دچار بيماری آپانديس می‌شود كه با مشكلات فراوان و تلاش و پيگيری دوستانش شبانه به دكتر رفته و سپس ايشان را با توجه به وضعيتی كه داشت در محيطی كاملاً غير‌بهداشتی با فقدان امكانات بدون وجود نور كافی و برق تحت عمل جراحی قرار می‌دهند.

بعد از گذشت دو روز از اين جراحی به ايران اعزام می‌شود و با وجود اين‌كه ايشان دوران نقاهت خود را در تهران طی می‌كرد پس از به اوج رسيدن جنگ افغانستان بر حسب تكليف از طريق ايرنا و با توجه به احساس مسئوليت شرعی و حرفه‌ای كار خبرنگاری و رسالتی كه بر دوش داشت مجدداً 14 مردادماه ‎ ۷۷به كشور افغانستان و محل كارش مزار شريف اعزام می‌شود و سه روز بعد يعنی ‎ ۱۷مرداد‌ماه خبر سقوط مزار شريف و به خاک و خون كشيدن، قتل عام زنان، مردان و كودكان بی‌گناه را به ايران و سراسر جهان مخابره کرد.

انتهای پیام
captcha