اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت خوشنویسی جهان را دارد
کد خبر: 3909073
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸

اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت خوشنویسی جهان را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت این را دارد که به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور و دنیا مطرح شود.

اصفهان می‌تواند پایتخت خوشنویسی جهان شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌‎الاسلام رمضانعلی معتمدی در دیدار با اعضای شورای انجمن خوشنویسان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان در زمینه رشته‌ها و گرایش‌های مختلف خوشنویسی سرآمد کشور بوده و این استان ظرفیت دارد به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور و دنیا مطرح شود.

وی آموزش و تربیت هنرجوی را ماموریت اصلی اساتید خوشنویسی دانست و تصریح کرد: ما نیز به عنوان تسهیل گر در تلاش هستیم بحث آموزش خوشنویسی به طلاب و نیز سایر اقشار جامعه اتفاق بیفتد که در این راستا ارتباطاتی با سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی برقرار می‌نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی هنری استان خاطرنشان کرد: هنر خوشنویسی هنری قابل تأمل و احترام بوده و لازم است موضوع این هنر در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد.

معتمدی هنر خوشنویسی را هنری در خدمت مفاهیم اسلامی و متعالی دانست و اظهار کرد: تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر موضوع مهمی بوده که با برگزاری جشنواره‌ها و حراج‌های ملی و استانی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
captcha