اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در کردستان
کد خبر: 3909255
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» با هدف خود مراقبتی در استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، امروز،17 تیرماه در جلسه روند تشریح برنامه ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» کمیته درون بخشی اظهار کرد: چارچوب و ساختار اجرایی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سطح دانشگاه، مدیریت‌های شبکه، مراکز بهداشتی شهرستان‌ها و روستاها تکمیل شده و پس از اطلاع رسانی پیرامون اجرای این برنامه در سطح جامعه در طی هفته آینده اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی فرد، خانواده و جامعه جهت خودمراقبتی، بهبود سواد سلامت جامعه و همچنین جزو برنامه مبتنی بر مشارکت جامعه در برنامه بهداشتی عنوان کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در راستای اجرای این طرح در هر خانوار یک نفر از اعضای خانواده که دارای سواد خواندن و نوشتن باشد به عنوان سفیر سلامت انتخاب خواهد شد و به ازای ۲۰ تا ۴۰ نفر سفیر نیز یک نفر از آنها به عنوان رابط سلامت انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: محتوای آموزشی مورد نیاز از طریق کارشناسان مراقب سلامت طی برگزاری جلسات آموزشی (حضوری و یا شبکه‌های مجازی) در مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار رابط سلامت قرار داده خواهد شد. رابط سلامت نیز اطلاعات و محتوای آموزشی را به صورت جلسات آموزشی گروهی (حضوری و یا شبکه‌های مجازی) در اختیار سفیران سلامت قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha