فعالیت مهد قرآن چالدران و تربیت حافظان کل
کد خبر: 3909334
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

فعالیت مهد قرآن چالدران و تربیت حافظان کل

شعبه‌ای از مؤسسه مهد قرآن در شهر مرزی چالدران، تاکنون موفق به آموزش قرآن به دو هزار نفر از بانوان و تربیت چندین حافظ کل قرآن شده است.

فعالیت مهد قرآن چالدران و حضور 10 حافظ کل

به گزارش ایکنا، شهر مرزی چالدران در منتهی‌الیه شمال غربی استان آذربایجان غربی دارای مردمانی علاقه‌مند به فراگیری قرآن است.

شعبه‌ای از مؤسسه کشوری مهد قرآن از سال 1372 فعالیت‌ خود را در این منطقه آغاز کرده و کبری شریف‌زادگان نیز از سال ۱۳۷۳، مدیریت مهد قرآن چالدران را عهده‌دار است.

شریف‌زادگان با اشاره به خلاصه‌ای از عملکرد و دستاوردهای نزدیک به سه دهه فعالیت این مرکز، اظهار کرد: با عنایت خداوند سبحان، حمایت خیرین و تلاش و همت مربیان، کلاس‌های آموزش قرآن با محوریت حفظ قرآن همراه با تدبر و تفسیر ویژه بانوان برگزار می‌شود.

وی افزود: از ابتدای تأسیس تاکنون، دو هزار نفر از میان بانوان در سنین مختلف تحت آموزش‌های قرآن قرار گرفته‌اند. تعدادی از قرآن‌آموزان این مؤسسه، موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند از جمله فاطمه اسدزاده، رباب حسین‌نژاد(متولدین سال 1360 که از 16سالگی، حفظ قرآن را به روش سه بار تکرار آیات آغاز کردند)، شیوا کوهی، مهربان شکوهی(متولد دهه 70 که از چهارسالگی، حفظ قرآن را آغاز کردند)، رباب اسماعیلی‌پور و فاطمه پناهی(متولدین دهه 60) از جمله از افتخارات مهد قرآن شهرستان چالدران هستند. از میان این حافظان کل، افرادی در همین مهد، مربی قرآن شده‌‌اند.

فعالیت مهد قرآن چالدران و حضور 10 حافظ کل وی با اشاره به دشواری‌های فراوان مالی، ادامه داد: برگزاری جلسات تفسیر قرآن، تدریس دروس اخلاقی، پژوهش‌های قرآنی، اجرای برنامه‌های ملی ـ مذهبی، برپایی محافل انس و جمع‌خوانی قرآن در مناسبت‌ها برای عموم علاقه‌مندان در محل مهد قرآن و مساجد سطح شهر، اجرای آزمون‌های حفظ و مفاهیم قرآن‌آموزان به منظور دریافت گواهینامه از سوی دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن، آموزش و تربیت دینی و اسلامی نونهالان در مهد شکوفه‌ها از دیگر فعالیت‌های این مرکز قرآنی است

فعالیت مهد قرآن چالدران و حضور 10 حافظ کل یادآور می‌شود، مهد قرآن شهرستان چالدران در میدان شهید زاهد، خیابان شهید زاهد واقع شده است.

عموم علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های آموزشی و یا خیرین قرآنی به منظور حمایت از این مؤسسه می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری با شماره ۰۴۴۳۴۲۶۳۴۸۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha