درس‌گفتار «بازخوانی متون فقهی – حقوقی در عصر انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3909350
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

درس‌گفتار «بازخوانی متون فقهی – حقوقی در عصر انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

درس‌گفتار «بازخوانی متون فقهی – حقوقی در عصر انقلاب اسلامی»،‌ به همت مدرسه عالی علوم انسانی رویکرد نو با تدریس حجت‌الاسلام داود فیرحی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ متون فقهی‌حقوقی که در عصر انقلاب اسلامی نگاشته شده‌اند و سیاست ما را رقم زده‌اند، بر ساختار و قوانین و اسناد بالادستی ما تأثیرات بسزایی داشته‌اند؛ از سویی بازخوانی و بررسی انتقادی هر یک از آنها اندیشه‌های پسِ این نهادها را خواهد گفت و از سویی دیگر امکان‌های جدیدی فراروی ما خواهد گشود و سرانجام مقوم ساختار و ساز‌وکار حکمرانی دیگری در آینده ایران خواهد بود.

در میان متون مورد اشاره، بعضی از اهمیت بیشتری برخوردارند و بازخوانی آنها ترجیح دارد که عبارت از: ۱. کتاب بیع و ولایت فقیه: امام خمینی(ره) ۲. الولایة الالهیة الاسلامیِ: محمد مومن، ۳. مبانی نظری قانون اساسی و حزب ج.ا: محمد بهشتی، ۴. نظام‌الحکم فی‌الاسلام: حسینعلی منتظری، ۵. قانون اساسی سال 1357، ۶. قانون اساسی سال 1368 هستند و در دوره اول این کلاس‌ها، طی 8 جلسه، دو رساله نخست مورد بحث‌و‌بررسی قرار خواهند گرفت.

این دوره به صورت مجازی و در روزهای چهار‌شنبه‌ از ساعت 17:30-16 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند با شماره 02166174081 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha