نخستین کنفرانس معلولیت از دیدگاه اسلام در کانادا برگزار می‌شود
کد خبر: 3909411
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

نخستین کنفرانس معلولیت از دیدگاه اسلام در کانادا برگزار می‌شود

یک مؤسسه خیریه کانادایی، کنفرانسی بین‌المللی را درباره معلولیت از دیدگاه اسلام به صورت مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، مؤسسه خیریه کانادایی دین (DEEN) که به همت جمعی از مسلمانان دارای معلولیت در شهر میساسوگای این کشور تأسیس شده است، کنفرانسی را درباره معلولیت از دیدگاه اسلام برگزار می‌کند.
 
اولین کنفرانس جهانی سالانه معلولیت و اسلام در تاریخ 18 آگوست (28 مرداد) برگزار خواهد شد.
 
این سازمان در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «از شما دعوت می‌کنیم در این فرصت بی‌نظیر شرکت کنید تا فعالیت‌های خود را به صورت عینی ارائه دهید. هدف از این همایش، ارتقای شناخت از دیدگاه اسلام درباره معلولیت، نیازهای مسلمانان دارای معلولیت در چارچوب اصول اسلامی و مسئولیت‌های جوامع مسلمان برای حمایت از افراد معلول است».
 
در ادامه این بیانیه آمده است: سنت اسلامی در مورد حقوق افراد دارای معلولیت در جامعه روشن است. با این حال، این سنت همچنان با درک نادرست مواجه بوده و مورد مطالعه قرار نگرفته است. این امر  منجر به تصورات غلط در مورد معلولیت در جوامع مسلمان می‌شود.
 
وی گفت: این کنفرانس مجازی چند رشته‌ای، تلاش‌های ارائه‌دهندگان خدمات، دانشگاهیان، دانشمندان اسلامی، افراد دارای تجربه معلولیت و مدافعان حقوق معلولان را برای کشف فرصت‌ها و چالش‌های مسلمانان دارای معلولیت در کشورهای دارای اکثریت و اقلیت مسلمان  جمع و ارائه می‌کند.
 
این سازمان خیریه از فعالان این حوزه دعوت کرده تا مقالات، سخنرانی‌ها، پوسترها و طرح‌های مربوط به موضوع کنفرانس را قبل از 15 جولای (25 تیر) ارسال کنند.

این همایش از سوی مؤسسه اسلامی تورنتو (IIT) و مؤسسه تحقیقات اسلامی یقین (Yaqeen Institute for Islamic Research) پشتیبانی می‌شود.
 
سازمان دین یک مؤسسه خیریه ثبت شده در کانادا است که به همت مسلمانان دارای معلولیت تأسیس شده است.
انتهای پیام
captcha