کانون‌های مسجد ظرفیتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند
کد خبر: 3909435
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

کانون‌های مسجد ظرفیتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه گفت: کانون‌های مساجد ظرفیتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی نهادهای اجرایی هستند.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به رویکرد کانون‌های مساجد به اجرای برنامه‌های فرهنگی، گفت: کانون‌های مساجد ظرفیتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی هستند و مهم‌ترین رویکرد این مراکز، جذب جوانان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: ۳۰ هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در کرمانشاه هستند و در سامانه فهما ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور گفت: بالغ بر ۸۰ درصد از اعضای کانون‌های استان را جوانانی در رده سنی ۸ تا ۲۱ سال تشکیل می‌دهند و با این شاخص، کانون‌ها ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگ، هنر و برنامه‌های اجتماعی دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه اظهار کرد: یکی از محور‌های مهم کانون‌های این استان زمینه‌سازی برای تقویت فعالیت‌های اجتماع‌محور در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. بیشترین تمرکز کانون‌ها بر تقویت برنامه‌های پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و در این مسیر تقویت و حمایت فرهنگی از برنامه کانون‌های مساجد ضروری است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه جدی داشت تقویت کانون‌های مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است که مسیری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در پایان تأکید کرد: تقویت و حمایت فرهنگی و برنامه‌ای از کانون‌ها موجب شکوفایی فعالیت فرهنگی و اجتماعی و ارتقای فرهنگ استان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha