بانوی سوری؛ بانی کلاس‌های قرآنی در ترکیه
کد خبر: 3909495
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

بانوی سوری؛ بانی کلاس‌های قرآنی در ترکیه

سوزان شیخه معروف به «ام البشر» از بانوان سوری مقیم ترکیه است که با وجود شرایط سخت در مسیر نشر قرآن گام برداشته و تلاش‌هایی ارزنده در این زمینه انجام داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، سوزان شیخه 25 سال است که از دمشق به آنکارا مهاجرت کرده‌ و با وجود مشکلات و سختی‌های پیش‌رو با عزم و اراده قوی در زمینه حفظ قرآن گام برداشته است.

او با صبر و پشتکار توانسته است قرائات عشر (قرائت‌های دهگانه قرآن) را یاد بگیرد و با تأسیس انجمن «دیار القرآن» در منطقه «باشاک شهیر» استانبول، مدیر این انجمن شده و به بانوان و دختران قرآن آموزش دهد.

این بانوی سوری که 20 سال است قرآن تدریس می‌کند، در گفت‌و‌گو با آناتولی اظهار کرد: در خانواده‌ای متدین بزرگ شدم و آرزو داشتم در زمینه اسلامی فعالیتی آگاهانه داشته باشم و به نقش یک زن مسلمان همان‌گونه که اسلام خواسته است، عمل کنم.

وی افزود: در منازل قرآن تدریس می‌کردم و متوجه ضعف در حوزه آموزش علوم دینی بودم، طرح افتتاح انجمن دیارالقرآن به ذهنم رسید و خانواده‌ام در این مسیر مرا تشویق کرد و این طرح در سال 2015 میلادی عملی شد.

سوزان شیخه با بیان این که منطقه «باشاک شهیر» محیط مناسبی برای آموزش قرآن دارد، تصریح کرد: تسهیلات خوبی برای افتتاح انجمن‌های مختلف در ترکیه وجود دارد و خیلی قوانین این مسئله پیچیده نیست و همین امر موجب شد آنچه در ذهنم بود، عملی شود.

وی گفت: در انجمن دیار 450 نفر از بانوان عرب و 170 تن از بانوان ترکیه‌ای قرآن و مسائل مرتبط با قرآن را آموزش می‌بینند و با توجه به این که دلیل بسیاری از مشکلات امت عربی فاصله‌افتادن میان علم و عمل است، سعی می‌کنیم این فاصله را از بین ببریم.

این بانوی سوری همچنین بیان کرد: قرآن‌آموزان انجمن دیار در آزمون اداره امور دینی ترکیه شرکت می‌کنند و سال گذشته 22 تن از قاریان این انجمن توانستند اجازه‌نامه قرائت از این اداره دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha