بهترین مدل ایده‌آل اقتصادمقاومتی از سوی رسانه‌ها معرفی شود
کد خبر: 3909619
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

بهترین مدل ایده‌آل اقتصادمقاومتی از سوی رسانه‌ها معرفی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی اگر رسانه‌ها بتوانند انسان‌شناسی اقتصادی یزدی‌ها را نشان دهند، در واقع بهترین مدل ایده‌آل اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

بهترین مدل ایده‌آل اقتصادمقاومتی از سوی رسانه‌ها معرفی شودبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ظهر امروز، 19 تیرماه در دیدار با اعضای جدید دومین دوره هیئت مدیره انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد، تلاش‌های خبرنگاران در بحران کرونا را ستود و اظهار کرد: در فضای کرونا تلاش‌های ارزشمندی از سوی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری صورت گرفت که آبروی رسانه‌ای برای استان بود و نشان داد که رسانه‌ها در مرز خطر  قرار دارند.

وی با اشاره به اقدامات و حضور خبرنگاران در ایام تعطیلات ناشی از بحران کرونا ادامه داد: جلوه‌های انسانی و حرفه‌ای خوبی از سوی خبرنگاران به نمایش گذاشته شد و این نبرد هنوز ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: با همین رویکرد تصمیم به انتشار کتابی که مستندی از فعالیت رسانه‌ها در این زمینه است، گرفته شد که ان‌شاءالله به زودی تدوین و رونمایی خواهد شد. 

حرکت یزد برای کسب عنوان پایتخت کتاب جهان

جوادیان‌زاده با اشاره به اینکه همه ما باید درک لازم نسبت به رسانه‌های امروزی داشته باشیم و تنوع و تکثر و حوزه نفوذ گسترده‌ای که این رسانه‌ها پیدا کردند، بسیار مهم است اظهار کرد: در این فضای رسانه‌ای هیچ گونه نظارتی نیز وجود ندارد و فقط اخلاق رسانه‌ای بازدارنده است.

وی ادامه داد: در فضای مجازی و رسانه‌ای امروز قابلیت رصد و نظارت در بسیاری از اماکن وجود ندارد و لذا اخلاق رسانه هم فرق کرده و یک خبرنگار و فعال رسانه‌ای باید خودش بر اساس تقوای درونی و مرزهای اخلاقی انسانی و دینی اقدام کند و مفهوم آزادی نیز ابعاد گوناگونی را پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: همه ما مدیران و هم تشکل‌های رسانه‌ای باید درک کنیم که نسبت به گذشته تغییرات زیادی به وجود آمده و بر این اساس رفتار کنیم و ممکن است گاها برخی از اختلافاتی به دلیل سلایق مختلف وجود داشته باشد اما هیچ گونه سوء نیتی در کار نیست و نیاز به همکاری است تا در جهت شکوفایی بیشتر اصحاب رسانه تلاش کنیم.

جوادیان‌زاده افزود: برخی امور فرهنگی کمک شما اصحاب رسانه را می‌طلبد و پایتخت کتاب ایران که در سال گذشته به استان یزد اعطا شد، برندی ارزشمند و بر اساس گزارشی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این هفته منتشر کرد و به مقایسه استان‌ها با یکدیگر پرداخته شده، خوشبختانه استان یزد در اکثر شاخص‌های کتابخوانی چه از نظر نیروهای مختلف باشگاه‌های کتابخوانی و میزان فروش کتاب و در برخی دیگر از این موارد در صف اول استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ان شاءالله با همین رویکرد برای دستاوردی بزرگتر و انتخاب استان یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان در سال 2022 حرکت کنیم و با اتحاد و همدلی و تلاش و کمک رسانه‌ها این عنوان دست یافتنی است.

جوادیان‌زاده گفت: رسانه‌ها می‌توانند این مطالبه را به یک خواسته عمومی تبدیل کنند و همه در این زمینه با یک هدف حرکت کنیم همان گونه که در برند و کسب عنوان ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد نیز این اقدام عملی شد.

حمایت از تولیدات فرهنگی در سال جهش تولید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید اظهار کرد: تولیدات هنری و فرهنگی نیز در این سال به عنوان تولیدکننده کالاهایی مثل کتاب، تئاتر و دیگر کالاهای فرهنگی عنوان می‌شود و می‌توان در زمینه تولیدات بومی استان تلاش کرده و آن را افزایش دهیم و علاوه بر ایجاد اشتغال باعث تثبیت هویت فرهنگی نیز می‌شود و بخش‌های مد و لباس، همچنین استارت آپ‌ها حوزه‌های جدیدی هستند که در بخش فرهنگی وارد شده است.

جوادیان‌زاده افزود: شما رسانه‌ها و خبرنگاران سفیران فرهنگ و هنر و نمایندگان ما در فعالیت‌های فرهنگی هستید و لذا بسیاری از هنجارهای فرهنگی استان یزد همچون اخلاق و قناعت یزدی‌ها باید در دستور کار رسانه‌ها قرار گیرد و اگر رسانه‌های ما بتوانند انسان‌شناسی اقتصادی یزدی‌ها و قناعت و تلاش نیاکان ما را اطلاع‌رسانی کنند یکی از بهترین مدل‌های اقتصاد مقاومتی است که در دل کویر با پشتکار و تلاش و در دیار قنات، قنوت و قناعت از کمترین چیزها بیشترین استفاده را داشته‌اند.

یادآور می‌شود در این نشست از کارت شناسایی خبرنگاری و عضویت انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha