بیانیه ستاد عملیات عراق وحشدالشعبی در سالروز آزادسازی موصل
کد خبر: 3909700
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

بیانیه ستاد عملیات عراق وحشدالشعبی در سالروز آزادسازی موصل

ستاد عملیات مشترک ارتش عراق و حشدالشعبی به مناسبت سومین سالروز آزادسازی موصل از سیطره تروریست‌های داعشی، با صدور بیانیه‌های جداگانه، این حماسه بزرگ را به مردم عراق تبریک گفتند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، ستاد عملیات مشترک ارتش عراق در این بیانیه اعلام کرد که پیروزی بر داعش در 10 جولای سال 2017 میلادی، یک حماسه ملی در سطح عراق است و این پیروزی در نتیجه همکاری نیروهای امنیتی و شهروندان و در چارچوب عملیات «قادمون یا نینوی» محقق شد.
 
در این بیانیه آمده است: آزادی موصل دروازه پیروزی کامل بر تروریست‌های داعشی بود که از اکتبر 2016 میلادی و از جنوب، شرق و شمال شهر موصل آغاز شد و در 10 جولای میلادی این شهر به طور کامل آزاد شد.

ستاد عملیات مشترک ارتش عراق در این بیانیه ضمن تمجید از فتوای جاوادنه مرجعیت دینی عراق، بر روح شهدایی که جان خود را در راه آزادی‌سازی سرزمین نینوا از چنگال تروریست‌های داعشی فدا کردند، درود فرستاد.
 
نقش مهم فتوای مرجعیت دینی عراق در آزادسازی موصل

از سوی دیگر، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشدالشعبی(بسیج مردمی عراق) با صدور بیانیه‌ای در سالروز آزادسازی موصل با تأکید بر نقش مهم نیروهای این سازمان در آزادسازی موصل، از هماهنگی و همبستگی بالا میان نیروهای عراقی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری «المیادین»، فالح الفیاض بار دیگر بر نقش مهم فتوای مرجعیت در آزادسازی شهر موصل تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: اگر لبیک نیروهای بسیج مردمی به فتوای مرجعیت دینی عراق نبود، پیروزی حاصل نمی‌شد.

وی همچنین با اشاره به نقش ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم و عشایر عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش، تصریح کرد: در روز آزادسازی موصل از پیروزی‌های شهید ابومهدی المهندس، یاد می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مردمی عراق در پایان ابراز امیدواری کرد که عراق با تکیه بر مرجعیت، ارتش، حشدالشعبی و شهدای خود، یکپارچه و پیروز باقی بماند.
 
آزادسازی موصل صفحه سفیدی در تاریخ مردم عراق است
 
پایگاه خبری «موازین نیوز» عراق نوشت: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، امروز، 20 تیرماه، به مناسبت روز آزادسازی موصل برای عراقی‌ها سخنرانی کرد و آزادسازی موصل از چنگال تروریست‌های داعشی و پیروزی بر این گروه تروریستی را صفحه سفید دیگری در تاریخ عراقی‌ها خواند که  آن را با جانفشانی فرزندان و وحدت ملی خود در راه دفاع از تمامیت ارضی کشورشان پر کردند تا سایه شوم تروریسم را از سر عراق و همه جهان بردارند.
 
مصطفی الکاظمی رمز پیروزی موصل در را در وحدت همه طیف‌های مردم آن دانست و گفت: این مردم همان گونه که تروریسم را ریشه‌کن کردند، در بازسازی کشورشان و جنگ با فساد و مفسدان هم پیروز خواهند شد.
بیانیه ستاد عملیات عراق وحشدالشعبی در سالروز آزادسازی موصل
مصطفی الکاظمی از شجاعت نیروهای مسلح هم اعم از ارتش، پلیس و نیروهای مبارزه با تروریسم، حشدالشعبی، پیشمرگه و دیگر گروه‌ها هم در مبارزه با تروریسم تمجید کرد و گفت: موضع مرجعیت عالی دینی در عراق با سخنان تعیین‌کننده و اصولی ایشان که برخاسته از افتخار به شرافت این سرزمین است، ستودنی است.

نخست‌وزیر عراق در پایان از همه کشورهایی هم که به عراق در مبارزه با تروریسم کمک کردند قدرانی کرد.

گروه تروریستی داعش، ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ به موصل، مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در ۴۰۰ کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد و از آنجا به سوی دیگر مناطق پیشروی کرد. با سقوط موصل و انتشار تصویرهایی از فرار نیروهای ارتش و پلیس از عرصه درگیری‌ها با داعش، عراق دچار بحران سیاسی شد.
انتهای پیام
captcha