ثبت ۴ وقف جدید در کردستان
کد خبر: 3909884
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

ثبت ۴ وقف جدید در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت ۴ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان‌های سنندج و سقز خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با همت واقفان خیراندیش کردستان چهار وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان‌های سنندج و سقز به ثبت رسیده است.

وی از این تعداد وقف جدید 3 وقف مربوط به سنندج و یک وقف مربوط به سقز است، افزود: فرهاد حیدری یکی از واقفان خیراندیش سنندج یک واحد مسکونی به ارزش 300 میلیون تومان در روستای دوشان با نیت مسجد و خیرات و مبرات وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف کردستان بیان کرد: دو هزار متر مربع از زمین‌های ملکی فرهاد زندی نیز برای احداث آرامستان وقفی در روستای کیله سفید و هفت هزار متر مربع از زمین‌های جبار احمدی و محمد جدی در روستای صوفیان از توابع شهرستان سنندج برای احداث آرامستان جدید وقف شد.

وی به موقوفه شهرستان سقز اشاره و عنوان کرد: بانوی خیر سقزی نیز سه دانگ از منزل مسکونی خود را به ارزش 250 میلیون تومان را وقف ایتام و کودکان بی‌سرپرست این شهرستان کرد.

حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: واقفان نیات خود را به سمت مسائل مورد نیاز جامعه از جمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان و سایر موضوعات سوق داده و باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.

وی یادآور شد: استان کردستان دارای دو هزار و ۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

انتهای پیام
captcha