ویژگی‌های حزب‌الله در قرآن کریم
کد خبر: 3909974
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد:

ویژگی‌های حزب‌الله در قرآن کریم

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه حزب‌الله در قرآن دارای دو ویژگی است، گفت: ولایت‌محوری بر مدار ولایت خدا، اهل بیت(ع) و معصومین، ستیز با استکبار و شیاطین از ویژگی‌های حزب‌الله است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، 21 تیرماه در جمع پایوران و سربازان لشکر عملیاتی 25 کربلا با بیان اینکه در قرآن کریم سه نوع تشکیلات برای یک جامعه تعریف شده است، گفت: اولین تشکیلاتی که در قرآن کریم به آن اشاره شده است تشکیلات دفاعی است و افرادی که در این گروه قرار می‌گیرند جندالله هستند و از ویژگی‌های این لشکر پیروزی حتمی در برابر لشکر شیطان است و ما به این مهم ایمان کامل داریم.

وی با بیان اینکه دومین تشکیلاتی که قرآن کریم به آن اشاره کرده است تشکیلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، اظهار کرد: افرادی که در این گروه قرار می‌گیرند حزب‌الله نامیده می‌شوند و از ویژگی‌های آنان رستگاری و سعادتمندی است. سعی‌مان بر این  باید باشد تا در مسیر تقویت جریان فرهنگی که همان حزب‌الله است قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه حزب‌الله در قرآن دارای دو ویژگی است، یادآور شد: اولین ویژگی حزب‌الله، ولایت‌محوری بر مدار ولایت خدا، اهل بیت(ع) و معصومین است که هر کسی ولایت خدا و پیامبر اکرم(ص) را داشته و ادامه‌دهنده ولایت فقیه باشد در تمامی عرصه‌ها از جمله انقلاب و دفاع مقدس و... پیروز است.

وی افزود: دومین ویژگی حزب‌الله، ستیز با استکبار و شیاطین است که در مجموع این دو ویژگی، پایه‌های حزب‌الله را تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سومین تشکیلاتی که در قرآن مجید به آن اشاره شده است تشکیلات عرفانی و معنوی است، تصریح کرد: از جمله ویژگی افرادی که در این تشکیلات قرار می‌گیرند‌، این است که هیچ ترس و اندوهی در صحبت‌ها و اعمال‌شان دیده نمی‌شود و برای اینکه مسیر اولیاء الله را طی کنند باید از نماز اول وقت، نماز شب، نماز نافله، گریه و دیگر اعمال عبادی غافل نمانند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در سخنان پایانی خود با اشاره به اینکه اگر کسی اولیاء الله نباشد جز حزب‌الله و جندالله هم نیست، بیان کرد: در مجموع کسانی که تمام این ویژگی‌ها را دارا باشند انصارالله نامیده می‌شوند و خدا را شاکر هستم که در جمعی حضور دارم که تمام این ویژگی‌ها را دارا است.

امید رنجبر عمرانی
انتهای پیام
captcha