واگذاری ۳۷۴ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی کردستان
کد خبر: 3910038
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

واگذاری ۳۷۴ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی کردستان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از واگذاری ۳۷۴ واحد مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان کردستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدصباح قریشی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان، شامگاه گذشته، 21 تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر 140 هزار نفر کردستانی تحت پوشش خدمات اداره کل بهزیستی استان کردستان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده بهزیستی فقط مختص خانوارهای تحت پوشش نیست، افزود: در این راستا افراد نیازمند و بیماران خاص که نیازمند حمایت باشند، نیز می توانند از خدمات این اداره کل بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی در تمام زمینه‌ها ازجمله حمایت از کودکان، خدمات‌رسانی به سالمندان و کمک به افراد نیازمند و بی‌سرپرست فعالیت می‌کند.

وی به پرداخت ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به افراد تحت پوشش بهزیستی اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته دو هزار و 103 نفر از مددجویان بهزیستی وام خوداشتغالی با بهره چهار درصد دریافت کرده‌اند.

قریشی از فعالیت 98 مرکز خیریه در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: استان کردستان همواره در امور خیرخواهانه در سطح کشور پیشرو بوده است و سال گذشته نیز شاهد رشد 160 درصد میزان مشارکت‌های مردمی در استان کردستان بوده‌ایم.

وی از واگذاری 374 واحد مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان کردستان تا پایان سال جاری خبرداد و افزود: برنامه ما رد حوزه مسکن محرومان احداث و واگذاری 350 واحد بود که خوشبختانه با کمک خیرین شاهد رشد چشمگیر واگذاری مکن محرومان تا پایان سال جاری در استان خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان به واگذاری مسکن محرومان در سال گذشته اشاره و اعلام کرد: سال گذشته ۲۶۰ واحد مسکن محرومان برای افراد تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان کردستان واگذار شد.

وی همچنین با اشاره به خدمات بیمه‌ای اداره کل بهزیستی استان کردستان عنوان کرد: در سال گذشته به هزار و 147 نفر افراد تحت پوشش بیمه خویش‌فرما یا کارفرمایی پرداخت‌شده و درکل در این بخش ۳۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

قریشی با اشاره به اینکه مراکز ترک اعتیاد اجباری و اختیاری به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند، افزود: براساس هماهنگی صورت گرفته شده، معتادان کارتون خواب در خیابان‌های استان جمع‌آوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با مواد مخدر به مراکز بهزیستی فرستاده خواهند شد.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی کردستان در سال گذشته ۲۶۳ مورد از تسهیلات بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به افرادی که ترک اعتیاد کرده‌اند پرداخت کرده و همچنین ۳۴۰ میلیون تومان به ۶۴ خانواده کمک بلاعوض شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اشاره به اینکه پنج هزار و 140 نفر معتاد به صورت سرپایی در مراکز سطح استان پذیرش شده‌اند، گفت: ۱۶ مرکز اختیاری در سطح استان وجود دارد که هشت هزار و 74 نفر در کمپ‌های اختیاری تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است، افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی کودک آزاری، اعتیاد و طلاق بیشترین آسیب‌ها را به خانواده وارد می‌کند.

قریشی با اشاره اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون هیچکدام از مراکز نگهداری سالمندان مورد فوتی نداشته اند، گفت: بیش از دو میلیارد تومان از طریق سازمان کشور در راستای مبارزه با کرونا جذب شد که این اعتبار به مستمری بگیران پرداخت شده است.

وی به فرارسیدن هفته بهزیستی از 21 تا 27 تیرماه جاری اشاره کرد و یادآور شد: شعار امسال این هفته «بهزیستی در گام دوم، شفافیت، تحول خدمت و سلامت اجتماعی در بستر خانواده» بوده است.

انتهای پیام
captcha