ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در فعالیت‌های فرهنگی
کد خبر: 3910099
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در فعالیت‌های فرهنگی

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های نخبگان باعث می‌شود که میزان ماندگاری و تأثیرگذاری یک فعالیت فرهنگی افزایش پیدا کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، 22 تیرماه در  نشست مشترک با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان برای طراحی و تدوین فعالیت‌های مشترک با هدف انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های طراحی و اجرای یک کار فرهنگی و هنری استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد متخصص در این حوزه است.

وی افزود: وقتی که یک فعالیت و اقدام از جمله در بخش فرهنگ و هنر طراحی می شود، باید از متخصص آن حوزه استفاده کرد که اگر این مهم مورد توجه قرار گیرد، میزان ماندگاری و تأثیرگذاری آن فعالیت افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف این حوزه طی سال‌های اخیر، بیان کرد: ما در حوزه هنری استان کردستان ضمن ارتباط و تعامل مناسب با جامعه مخاطب، همواره سعی کردیم برای اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های خود از افراد نخبه و کارآزموده استفاده کنیم و خوشبختانه در این راستا بازخوردهای مثبتی هم دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تعریف فعالیت‌های مشترک بین حوزه هنری و اداره کل تبلیغات اسلامی در استان کردستان، بیان کرد: طی سال‌های اخیر ارتباط و همکاری نزدیکی بین این دو نهاد وجود داشته و در سایه این تعامل و همکاری، فعالیت‌های مشترک خوبی نیز اجرایی شده است.

مرادی به اولویت‌های اعلام شده در قالب تعریف فعالیت‌های مشترک در سال جاری، اعلام کرد: تعالی زیست بوم استان‌ها با استفاده از اشتراک نظر سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، استفاده از ظرفیت های هنری برای تبین اندیشه اسلام ناب محمدی (ص)، توجه بیشتر به هویت اندیشگانی حوزه هنری در فصل نویت حرکت، حرکت به سمت هویت باشگاهی و فراهم کردن زمینه رشد نیروی انسانی و توجه به حلقه ‌های تولید، مصرف زنجیره تولیدات فرهنگی و هنری، مسئله توزیع و اقتصاد هنر از اولویت‌های اعلام شده برای تعریف این فعالیت‌های مشترک به شمار می‌رود.

وی به دیگر اولویت‌های اعلام شده اشاره کرد و افزود: ضرورت تدوین پیوست اجتماعی و فرهنگی با اولویت مسئله رسانه برای فعالیت‌های مشترک و توجه ویژه به تغییر زیست جامعه از دیگر اولویت‌های مدنظر در راستای تعریف این فعالیت‌های مشترک به شمار می‌رود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: با توجه به اولویت‌های اعلام شده و نظر به ظرفیت‌ها و استعدادهای در اختیار حوزه هنری استان کردستان، آمادگی وجود دارد تا در زمینه‌های مختلف از جمله تهیه و تولید فیلم کوتاه، برگزاری مراسم‌های شب خاطره و انتشار کتب تاریخ شفاهی، حمایت از عرضه مجلدات جدید دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان فعالیت‌های مشترکی تعریف شود.

وی با بیان اینکه یکی از سرمایه های اصلی حوزه هنری کردستان همراهی و اعتماد جامعه فرهنگ و هنر این استان است، یادآور شد: خوشبختانه ما در کنار ظرفیت‌های سخت‌افزاری در اختیار، شاهد همراهی و اعتماد ویژه اصحاب فرهنگ و هنر هستیم و این همراهی زمینه را برای تولید و عرضه محصولات مختلف فرهنگی را فراهم می‌کند.

یادآور می‌شود؛ در جریان برگزاری این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده، آمادگی خود برای حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترک با حوزه هنری استان کردستان را اعلام کرد و در خصوص چگونگی عقد تفاهم نامه‌های همکاری بحث و بررسی صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha