طرح «وقف و نذر رسانه رضوی» آغاز به کار کرد
کد خبر: 3911755
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

طرح «وقف و نذر رسانه رضوی» آغاز به کار کرد

طرح ملی وقف و نذر رسانه رضوی، با هدف افزایش مشارکت‎دهی مردمی در تولید و توزیع محتوا پیرامون معارف اهل بیت‎(ع) آغاز به کار کرده است.

به گزارش ایکنا، وقتی به دل‌های صاف و بی‌ریای بسیاری از مردم ایران نگاه کنید، شوق و ارادتی ویژه به حضرت امام رضا(ع)، یادگار شجره طیبه امامت در خاک ایران را می‌یابید که این مهر و شوق و ارادت را با دنیا عوض نمی‎کنند. سیل انبوه مشتاقانی که هر روز پروانه‌وار گرد آن مضجع نورانی می‌گردند گواه این مدعاست. مردمانی که از راه‌های دور و نزدیک، بی‌تکلف و خالصانه غبار راه زندگی را در زلال بیکران دریای مهر و رأفت رضوی شست‎وشو می‌دهند و از زیارتشان توشه‌ای برای دنیا و آخرتشان به همراه می‌برند.
 
این شوق زیارت هنگامی دیدنی‌تر می‌شود که می‌بینی هر زائری در جای جای حرم سعی می‌کند که خدمتی هر چند کوچک در حد جارو کردن و یا جفت کردن کفش‌های زائران دیگر به این آستان ملکوتی ارائه دهد. در این میان افرادی هم هستند که توانایی حضور در حرم و زیارت مستقیم حضرت را ندارند؛ با شیوع کرونا، موج دیگری از نوع خدمت به حضرت و زائران ایشان آغاز شد و نزدیک به شش ماه است که مردم از توفیق حضور در مضجع نورانی حضرت بی‌بهره‌ مانده‌اند.
 
حالا این روزها تولیت آستان قدس رضوی طرحی را با عنوان «طرح ملی وقف و نذر رسانه رضوی» ارئه کرده است که براساس آن نذر و وقف به حضرت، فقط محدود به حرم مطهر، رواق و صحنین حرم حضرت رضا(ع) نمی‌شود و همه مردم ایران می‌توانند در جای‌ جای وطن و به نیت امام رضا(ع) در تولید و توزیع محتوا پیرامون معارف اهل بیت‎(ع) فعالیت و خدمتی را انجام دهند.
 
فاز نخست طرح وقف و نذر رسانه رضوی، در راستای مردمی‌شدن تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای و با هدف نشر معارف اهل بیت(ع) آغاز شده است.

این طرح فرصتی استثنایی برای عرض ارادت تخصصی محبان حضرت ثامن الائمه(ع) به ساحت قدسی امام رئوف(ع) است که در فاز نخست در حوزه‌های نذر تولید، نذر انتشار، نذر مشاوره، ایده و آموزش، وقف تجهیزات، وقف دفتر رسانه‌ای، وقف مالی در راستای حمایت از تولیدات رسانه‌ای برگزار می‎شود.

فاز نخست این طرح مورد استقبال اهالی رسانه و فضای مجازی قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی razavi.ir (سامانه وقف و نذر رسانه رضوی) در این طرح مشارکت کنند.
انتهای پیام
captcha