کمک ۲۵۰ میلیون ریالی به خانواده‌های زندانیان سنندج
کد خبر: 3914210
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

کمک ۲۵۰ میلیون ریالی به خانواده‌های زندانیان سنندج

مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۲ خانواده نیازمند مددجویان زندان‌های کردستان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان سنندج هستند، گفت: در این راستا و به مناسبت عید سعید قربان ۲۵۰ میلیون ریال بین این خانواد‌ه‌های نیازمند توزیع شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های کردستان امروز، 12 مردادماه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، به فعالیت انجمن حمایت از زندانیان در استان کردستان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 9 انجمن حمایت از زندانیان در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان مراکزی غیرانتفاعی است که با تکیه بر منابع درآمدی محدود خود و همچنین یاری خیرین، کمک‌هایی از سوی آنان به خانواده‌های زندانیان نیازمند اعطا می‌شود.

مدیرکل زندان‌های کردستان به دغدغه‌های مالی فراوان خانواده‌های زندانیان اشاره و اعلام کرد: در کنار این مشکلات مالی در حبس بودن سرپرست خانوار مشکل بزرگتر این خانواده‌هاست که این موضوع آسیب‌های پیش روی آنان را دوچندان کرده است.

وی بر لزوم تغییر دیدگاه جامعه نسبت به زندانیان و خانواده‌های آنان تأکید و بیان کرد: خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در وقوع جرم ندارند اما در عمل این خانواده‌ها قربانیان اصلی جرم و پدیده حبس هستند. در این راستا مسئولان و دست‌اندرکاران باید با بهره‌گیری از فرهنگ‌سازی، کمک و ارائه خدمات حمایتی به این قشر آسیب‌پذیر بخشی از مشکلات این خانوارها را مرتفع کنند.

فتحی با اشاره به اینکه در حال حاضر 222 خانواده نیازمند مددجویان زندان‌های کردستان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان سنندج هستند، اعلام کرد: در این راستا و به مناسبت عید سعید قربان ۲۵۰ میلیون ریال بین این خانواد‌ه‌های نیازمند و تحت توزیع شد.

مدیرکل زندان‌های کردستان عنوان کرد: تعداد خانواده نیازمند دارای ۴۷۵ عائله هستند که به ازای هر نفر از اعضای خانواده مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به حساب آنها واریز شده است.

وی یادآور شد: خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود برای کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند را به شماره حساب‌های ۱۱۳۹۰۳۳۳۳۳ و همچنین ۱۱۱۴۰۴۶۵۴۶ نزد بانک تجارت واریز کنند.

انتهای پیام
captcha