«ماسک» با محوریت کرونا به ترویج اخلاق قرآنی می‌پردازد
کد خبر: 3914220
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

«ماسک» با محوریت کرونا به ترویج اخلاق قرآنی می‌پردازد

محمدمهدی شریفی، کارگردان فیلم سینمایی «ماسک» گفت: این اثر با پرداختن به کرونا سعی دارد اخلاقیات قرآنی را ترویج کند.

محمدمهدی شریفی، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «ماسک» در گفت‌وگو با ایکنا درباره این پروژه اظهار کرد: فیلم سینمایی «ماسک» به زندگی زنی می‌پردازد که همسر خود را از دست داده و با همت و تلاش خود هزینه‌های زندگی دو فرزندش را تأمین می‌کند. این زن که بیماری قلبی نیز دارد، در آشپزخانه‌ای مشغول کار است، اما با شیوع بیماری کرونا از کارش باز می‌ماند، حتی از کار دیگرش که نظافت منازل بود هم محروم می‌شود.

وی افزود: بیکاری پیش آمده باعث می‌شود، وی از عهده دادن اجاره خانه خود بر نیاید. در همین ایام که زندگی بر این زن سخت می‌شود، فرد خیری به کمک او می‌آید و شرایطی را پیش می‌آورد تا او بتواند مجدداً با کاری شرافتمندانه زندگی خود را بچرخاند.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که چه احساس نیازی کردید که فیلمی با این مضمون را جلوی دوربین بردید؟ گفت: مهربانی و همدردی با دیگران پیام اصلی این فیلم سینمایی است، به ویژه در شرایطی فعلی که عده‌ای کثیری از مردم به واسطه شیوع بیماری کرونا زندگی‌شان دستخوش آسیب شده، لازم است احساس همدردی به شکلی جدی‌تر در جامعه وجود داشته باشد. هدف دیگری که از ساخت این کار داشتیم، تصویرگری انسان‌هایی بود که در ایام کرونا به یاری مردم شتافتند، همانند صاحبان املاکی که از گرفتن اجاره‌خانه یا مغازه خود در این ایام چشم‌پوشی کردند.

این فیلمساز با اعلام این خبر که ماسک با هزینه کاملاً شخصی ساخته می‌شود، بیان کرد: تمام هزینه‌هایی که بابت تولید این کار خواهد شد، شخصی است. البته عوامل پشت دوربین هم با توجه به پیامی که اثر دارد، نسبت به فیلم لطف فراوان داشته‌اند، یعنی با نگرفتن دستمزد، خواسته‌اند به نوعی در این کار که پیامی قرآنی دارد، سهیم باشند. این فیلم تماماً در قم جلوی دوربین خواهد رفت، چون هزینه‌های تولید در مقایسه با تهران مناسب‌تر است.

وی برآورد هزینه‌های این فیلم سینمایی را هشتاد میلیون تومان توصیف کرد و گفت: طبق پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم، ۸۰ میلیون تومان برای ساخت این فیلم در نظر گرفته شده است، البته شاید این سوال پیش آید که با این پول، چگونه می‌توان فیلم ساخت؟ جواب روشن است. اولاً ما از بازیگران مشهور استفاده نکردیم و بیشتر از حضور تئاتری‌ها بهره بردیم. درضمن همانگونه که گفتم، بسیاری از عوامل پشت دوربین در ساخت فیلم هر کدام به نحوی به ما یاری رساندند.

این کارگردان با اشاره به پیام قرآنی «ماسک» اظهار کرد: در برخی احادیث آمده اکثر انسان‌هایی که حیات طولانی و سلامت دارند، به واسطه احسانی است که در زندگی کرده‌اند. همچنین در آیات قران آمده وقف کنید تا خدا نیز به شما وقف کند. این دو موضوع هسته اصلی داستان را تشکیل می‌دهد، اما می‌خواستم این حرف را به زبانی بگویم که مردم آن را حس کنند، به همین جهت آن را در قالب داستانی بازگو کردیم.

وی در انتهای گفت‌وگوی خود تصریح کرد: دولت موظف است به افراد کم‌بضاعت کمک کند، اما این نباید بهانه‌ای باشد تا ما همسایگان خود را نادیده بگیریم. اهمیت این مسئله تا آنجاست که رسول اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند اگر فردی از حال همسایه نیازمند خود بی‌خبر باشد، مسلمان نیست.
انتهای پیام
captcha