ابتلای ۳۸۷ کارمند خراسان شمالی به کرونا
کد خبر: 3914396
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

ابتلای ۳۸۷ کارمند خراسان شمالی به کرونا

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: از ۲۳ دستگاه اجرایی، ۳۸۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۳۸ نفر آنان بهبود یافته و ۴۸ نفر نیز در حال درمان هستند.

ابتلای 387 نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی به کرونابه گزارش ایکنا، بیگ‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی، 13 مردادماه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا، با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری برای حضور کمتر کارکنان دولتی بر عهده ستاد ملی کرونا است و در حال حاضر هیچ استانی اجازه تقلیل کارکنان را ندارد، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای زنان کارمند باردار و یا دارای کودک زیر سه سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون قلبی، ریوی، کلیوی و دارای علائم تنفسی یا افراد دارای سابقه تماس با بیمار کووید، افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای سابقه پیوند اعضا یا در نوبت پیوند و یا افراد دارای بیماری پارکینسون توجه داشته و از دورکاری استفاده کنند.

شیوع کرونا دشمالی فعال است

هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، در ادامه این جلسه بیان کرد: شهرستان‌های بجنورد، فاروج و سپس شیروان جزو شهرستان‌های نخست در بحث ابتلا به کرونا ویروس است.

وی ادامه داد: آمار تعداد بستری‌های موجود در بیمارستان ۲۵۵ نفر است که نسبت به موارد کشوری کمتر بوده البته تست هفت هزار و ۶۲۳ نفر منفی و ۲۸۲ نفر فوتی نیز ثبت شده است.

هاشمی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد وضعیت شیوع بیماری کرونا در سطح استان همچنان فعال است.

تهیه اقلام بهداشتی از سوی 69 دستگاه

کرامتی، رئیس کمیته نظارت عالی بر پروتکل‌های بهداشتی، گفت: ۶۹ دستگاه اجرایی استان اقلام بهداشتی، ماسک و ژل ضدعفونی کننده را برای کارکنان و خانواده‌های آنان تهیه کرده‌اند. فرآیند آموزش، اطلاع رسانی، انجام بازرسی و تشدید نظارت‌ها به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

کرامتی بیان کرد: از ۱۵ تیرماه تاکنون در شهرستان‌های بجنورد دو هزار و ۴۷۱ ، شیروان ۵۵۱ ، اسفراین ۵۱۶ ، جاجرم هزار و ۱۷۰ ،فاروج ۸۱۵، گرمه ۳۷۸، مانه و سملقان هزار و  ۱۰۸ و راز و جرگلان ۱۶۳ بازرسی انجام شده است.

رئیس کمیته نظارت عالی بر پروتکل‌های بهداشتی افزود: 13 هزار و 377 بازرسی در استان از سوی فرمانداری‌ها انجام شده است.

انتهای پیام
captcha