سازمان تبلیغات اسلامی در خط مقدم مقابله با دشمنان قرار دارد
کد خبر: 3914605
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

سازمان تبلیغات اسلامی در خط مقدم مقابله با دشمنان قرار دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به ناامید شدن دشمن از فعالیت‌های نظامی و متوسل شدن به هجمه‌های فرهنگی، بیان کرد: امروز سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به رسالت خود در خط مقدم مقابله با دشمنان قرار دارد و براین اساس باید در راستای مدیریت فعالیت‌های فرهنگ دینی تلاش مضاعفی داشته باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 14 مردادماه در جریان دیدار با معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیون را همیشه مراجع دینی و مورد اعتماد مردم دانست و اظهار کرد: روحانیون به دلیل اینکه از میان خود مردم بوده و هستند لذا برای تبلیغ و ترویج هرچه بیشتر دین بین مردم جامعه باید از ظرفیت روحانیون استفاده لازم را برد.

وی به رسالت و مأموریت سازمان تبلیغات در حوزه انتشارات اسلامی، فعالیت‌های قرآنی و تبلیغات دینی اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید زمینه ورود روحانیون به فعالیت‌های فرهنگی، دینی و پوشش دادن مناطق مختلف را فراهم کند.

آیت‌الله شاهرودی تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید در کنار استفاده از ظرفیت مساجد، روحانیون مستقر و ماموستاها حضور فعال‌تری در حوزه فضای مجازی سازمان داشته باشد و دامنه ارتباطات خود را بیشتر کند.

وی با اعلام اینکه باید شرایط حضور روحانیون در صحنه را برای تبلیغ دین فراهم کنیم، عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید با تدوین برنامه‌های جدید بتواند از ظرفیت روحانیون در شرایط بحرانی نهایت استفاده را داشته باشد که این مهم نیاز به برنامه‌ریزی، پیش‌بینی بودجه‌ای و پشتیبانی‌هایی از جمله تعامل با ستاد اجرایی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید مدافع امور دینی، طلبه‌ها، هنرمندان صاحب آثار ارزشمند هنری و غیره باشد تا دشمن نتواند افکار هنرمندان و سایر اقشار جامعه در عرصه تبلیغ دینی را به بیراهه ببرد.

وی با اشاره به ناامید شدن دشمن از فعالیت‌های نظامی و متوسل شدن به هجمه‌های فرهنگی، بیان کرد: امروز سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به رسالت خود در خط مقدم مقابله با دشمنان قرار دارد و براین اساس باید در راستای مدیریت فعالیت‌های فرهنگ دینی تلاش مضاعفی داشته باشد.

تصویرسازی رسانه‌ای علیه طلاب

محمد روح‌الامینی، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار اظهار کرد: تصویرسازی رسانه‌ای علیه طلبه‌ها بین مردم نباید موجب سلب اعتماد از این اقشار تأثیرگذار شود چرا که طلبه‌ها در مواقع مختلف از جمله سیل گلستان به کمک مردم شتافتند.

وی با تأکید بر اینکه افرادی ‌که کارهای پایش و افکارسنجی انجام می‌دهند، تفاوت و تغییر مثبت مردم نسبت به طلبه‌ها را باید مورد توجه قرار دهند، افزود: باید هماهنگی بین دستگاهی برای حمایت از طلبه‌ها دیده شود و هر استان براساس اقتضائات خود از توان و ظرفیت طلبه‌ها استفاده کند. برای تغییر نوع حضور سازمان در فضای سازمان در حال انجام است که ابتکاراتی نیز در خبرگزاری مهر و تبیان در حال شکل‌گیری است.

تکثر نهادهای فرهنگی موجب نابسامانی فرهنگی می‌شود

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: تکثر زیادی در حوزه نهادهای فرهنگ دینی وجود دارد که موجب از هم گسیختگی و نابسامانی فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان به دنبال تحقق گام دوم تبلیغ است، یادآور شد: باید ساماندهی و انسجامی بین نهادهای فرهنگی برای راهبری و مدیریت یکپارچه فرهنگی و دینی وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha