برگزاری جشنواره کتابخوانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان
کد خبر: 3914669
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

برگزاری جشنواره کتابخوانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی، چکیده‌نویسی و تصویرسازی دانش‌آموزان با نیاز ویژه ذهنی استان کردستان در بستر فضای مجازی خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی وغنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: این جشنواره به‌ منظور گسترش فرهنگ مطالعه کتاب‌های غیردرسی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از طریق فضای مجازی شاد برگزارمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در ایام تابستان افزود: با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا می‌توان اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش‌آموزان ارائه کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی امری مهم است، بیان کرد: توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز است و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیراست.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد انگیزه برای مطالعه، تقویت سواد خواندن، آشنایی با مفاهیم مختلف دانست واعلام کرد: موضوع کتاب‌های انتخابی برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی باید ملموس، عینی، کاربردی و به محیط زندگی آنان نزدیک باشد.

رنجبر افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان با نیاز ویژه دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم به ترتیب در مسابقات تصویرسازی، چکیده‌نویسی و کتاب خوانی شرکت می‌کنند. کتاب‌های «قصه‌های شیرین مادربزرگ»، کتاب صوتی «فرزندان ایرانیم»، «گاهی»، «به من نگو استثنایی» و «وقتی نگرانی‌های من خیلی زیاد می‌شود» از جمله عناوین معرفی شده به دانش آموزان جهت برگزاری مسابقات کتابخوانی از تاریخ 5 تا 20 مرداد ماه می باشد.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین ابزارها برای پرورش و تربیت دانش‌آموزان که سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند، کتاب است و ترویج عادت مطلوب کتابخوانی نقش مهمی در توسعه وارتقای دانش، آگاهی و تشویق دانش‌آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد. در راستای دستیابی به اهداف چشم انداز فرهنگ کتاب خوانی در افق 1404 شمسی ، بالا بردن میزان مطالعه وتقویت روحیه خودباوری این جشنواره برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه ذهنی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های رشد و توسعه به شمار می رود، گفت: آنچه که انسان را توانمند می‌کند و به قله‌های موفقیت می‌رساند، مطالعه است.

وی یادآور شد: بیش از یک هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه ذهنی دختروپسر در سال تحصیلی گذشته در مدارس و مراکز ویژه استان به تحصیل پرداخته واز خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش‌وپرورش با نیازهای ویژه استان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام
captcha