انسان برای بهره‌گیری صحیح از کلام وحی نیاز به تعقل دارد
کد خبر: 3914717
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
حکیم‌زاده در بازدید مجازی از مسابقات قرآن دانش‌آموزان:

انسان برای بهره‌گیری صحیح از کلام وحی نیاز به تعقل دارد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از روند برگزاری غیرحضوری و آنلاین سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، به صورت مجازی بازدید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در بازدید مجازی از روند برگزاری مرحله نهایی کشوری بخش پژوهشی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان که در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) به صورت غیرحضوری و آنلاین در حال برگزاری است، گفت: معلمان و مربیان راستین قرآن پیامبر‌(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند و برای بهره‌گیری از قرآن باید از سیره بزرگان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا شرایط خاصی در کشور داریم، اما طبق مشاهدات و گزارشات سی و هشتمین ‌دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت فعال دانش‌آموزان و فرهنگیان در بخش آوایی و پژوهشی در حال برگزاری است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از همه دعوت می‌کنم  تا تأملی بر جایگاه انسان در هستی داشته باشند، زیرا شیوع ویروس کرونا در دنیا نشان داد که قادر متعال خداوند عزوجل است و بشر هر چقدر هم پیشرفت کند، بازهم‌ در برابر عظمت و قدرت خداوند عاجز و ناتوان است و اگر بخواهد برای  پیروزی بر مشکلات راهی پیدا کند، باید به معرفت اصلی و الهی مراجعه کند.

وی اضافه کرد: انسان برای بهره‌گیری صحیح از کلام وحی نیاز به تعقل و تفکر دارد و خداوند متعال  آیات متعددی در قرآن کریم  بر تفکر و تعقل انسان‌ها برای درک صحیح آیات الهی تأکید کرده است، بنابراین باید این صفات را بیش از پیش در خود تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha