آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اهل سنت کرمان همزمان با عید غدیر
کد خبر: 3914811
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اهل سنت کرمان همزمان با عید غدیر

دبیر ستاد غدیر کرمان از آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با اولویت برادران اهل سنت همزمان با عید غدیر در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، دبیر ستاد غدیر استان امروز چهارشنبه، 15 مردادماه در جمع اعضای ستاد غدیر کرمان با بیان اینکه در دهه «ولایت و امامت» و در آستانه روز غدیر قرار داریم، گفت: امسال کشورمان مانند بسیاری از کشورهای دنیا با بحران شیوع ویروس کرونا رو‌به‌رو است. شیوع این ویروس برگزاری تمامی برنامه‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه غدیر یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی جهان اسلام است، افزود: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در این روز اقدام به معرفی حضرت امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان جانشین خود کردند. در تاریخ 1400 ساله اسلام، تلاش‌های بسیاری برای زنده نگهداشتن این واقعه به‌عنوان یک سند بسیار مهم و اساسی شده و این ماجرا نسل به نسل و سینه و سینه منتقل شده است.

دبیر ستاد غدیر استان با بیان اینکه کسانی که به‌دنبال تفرقه‌افکنی بین جامعه اسلامی بودند برای فراموشی غدیر تلاش‌های بسیاری کردند، تصریح کرد: امروز وظیفه‌ ما انتقال فرهنگ غدیر به نسل‌های بعدی است.

عربپور با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر سیاست‌های مدونی با تأکید بر وحدت مسلمین در دستور کار خود دارد، فعال‌سازی مؤسسات همسو، فعال‌سازی دستگاه‌های اجرایی، جذب جوانان و تعامل با تشکل‌های جوان و نیروهای جهادی، توجه به گام دوم انقلاب، توجه به بعد حکومتی غدیر و تلاش برای جذب کمک‌های مؤمنان و خیران را از دیگر فعالیت‌های این بنیاد دانست.

وی با بیان اینکه امسال جشن‌های عمومی نداریم، اظهار کرد: برنامه‌های امسال ما شامل تبلیغات میدانی توسط شهرداری‌ها، تشکلات مردمی و دستگاه‌ها، حضور در فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت با انتشار سخنرانی‌های کوتاه و پخش کلیپ و موشن‌گرافی با موضوع غدیر است.

دبیر ستاد غدیر خم کرمان با اشاره به دیگر برنامه‌های این ایام، گفت: کمک‌های مؤمنانه با همت کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هلال احمر جمع‌آوری شده و با تأسی از امیرالمؤمنین(ع) بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با اولویت برادران اهل سنت از برنامه‌های عید غدیر امسال در استان کرمان است، تأکید کرد: تأکید ما بر انجام اعمال مستحب روز غدیر مانند اطعام مؤمنان است. توزیع بسته‌های بهداشتی، راه‌اندازی کاروان‌های شادی، رژه موتورسواران و در صورت موافقت ستاد کرونا برپایی جشنی مختصر در گلزار شهدای کرمان، از برنامه‌های عید غدیر در کرمان است.

انتهای پیام
captcha