«تهران» بیانگر دغدغه‌مندی اسرائیل در برابر ایران است
کد خبر: 3915015
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹

«تهران» بیانگر دغدغه‌مندی اسرائیل در برابر ایران است

مدرس دانشگاه در رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: تولید مینی‌سریال تهران از سوی اسرائیل نشان می‌دهد که مسئله ایران به قدری دغدغه اسرائیل است که تبدیل به سناریو و فیلم شده است.

به گزارش ایکنا؛ مستوره عزت‌زاده، مدرس دانشگاه و کارشناس رسانه در تحلیل فرهنگی سریال تهران در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: در سال ۲۰۱۹ در جشنواره برلین، فیلم مأمور مخفی را علیه انرژی هسته‌ای به نمایش در آوردند و سریال تهران تداوم محتوایی همان فیلم است و نشان از دغدغه اسرائیل نسبت به ایران دارد که تبدیل به سناریو برای تولید یک فیلم می‌شود. این فیلم با هدف فروش بین‌المللی ساخته شده تا بازتابی جهانی علیه ایران داشته باشد و برای همفکران و متحدان تلنگر و یادآوری باشد که برنامه‌های ایران را فراموش نکنند و پروژه ایران‌هراسی را همچنان دنبال می‌کند.

وی در ادامه به ضعف محتوایی این سریال اشاره کرد و گفت: گرچه سریال تهران از نظر ساختار و محتوا ضعیف است و برآیند درستی از مردم ایران و فرهنگ و اجتماع ما ندارد، اما یک برنامه تبلیغاتی صرف است و هنرپیشه‌های ایرانی با زبان فارسی استفاده شده تا نشان دهد معاند و مخالف ایرانی آن‌قدر زیاد است که به ما پیوسته و در فیلم‌سازی‌های ما نیز همکاری می‌کنند، در حالی که خلاف واقعیت است.

این استاد دانشگاه افزود: در این سریال پیرامون موضوعات حجاب، اعتیاد، همجنس‌گرایی، فروش مواد مخدر، خرابکاری‌های اجتماعی و مزاحمت‌های اینترنتی تصویری اغراق‌گونه و غیرواقعی نمایش داده می‌شود و اگر مخاطب حتی یک سفر به ایران داشته یا با ایرانیان مراوداتی داشته است، این نمایش را باور نمی‌کند و این نشان از ضعف اسرائیل در به نمایش گذاشتن تصویر ایران برای جهانیان و مخاطب داخلی کشورمان است.

عزت‌زاده ادامه داد: پیش از این پروژه‌های اسلام‌هراسی و ترساندن مردم دنیا از دیانت و سپس شیعه بودن در دستور کار فیلمسازان غربی قرار داشت و حال در قدم بعدی ابتدا به صورت کمرنگ در بخش‌هایی از فیلم‌ها و حال به طور مجزا با یک مینی‌سریال به نام «تهران» پروژه ایران‌هراسی را دنبال می‌کنند.

این مدرس دانشگاه به دست اندرکاران رسانه‌ای داخلی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های غنی داخلی رسانه‌ای‌، باید در تبیین دستاورهای داخلی پس از انقلاب اسلامی و نشان دادن چهره واقعی ایران در ابعاد گوناگون در سطح بین‌الملل مانند سریال «گاندو» که بخشی از این تلاش‌ها را به تصویر کشید، تولید رسانه‌ای بیشتر داشته باشند.

انتهای پیام
captcha