اعیاد دینی؛ مظهر عشق مردم به اهل بیت(ع)
کد خبر: 3915069
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

اعیاد دینی؛ مظهر عشق مردم به اهل بیت(ع)

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه مودت و عشق در شادی‌ها و اعیاد ظهور و بروز می‌یابد، بیان کرد: کسانیکه دوستدار اهل بیت(ع) هستند در اعیاد و ولادت‌ها شادند و در شهادت‌ها حزن و اندوه در چهره آنها دیده می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی صبح امروز، 16 مردادماه در دیدار مسئولان هیئات مذهبی شهرستان سنندج که به عنوان تجدید میثاق با ولایت برگزار شد ضمن تبریک دهه ولایت وامامت واعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: هیئات مذهبی نقشی بی‌بدیل در نشاط اجتماعی جامعه دارند و باعث نشاط روحی و معنوی بسیاری از افراد جامعه می‌شوند.

وی افزود: هیئات مذهبی نقش اثرگذاری در برگزاری اعیاد و شهادت‌ها دارند و اساس برگزاری چنین برنامه‌های مناسبتی اجرای دستور خداوند است که باید اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان كردستان با اشاره به اینکه مودت و عشق در شادی‌ها و اعیاد ظهور و بروز می‌یابد، بیان کرد: کسانیکه دوستدار اهل بیت(ع) هستند در اعیاد و ولادت‌ها شادند و در شهادت‌ها حزن و اندوه در چهره آنها دیده می‌شود.

وی افزود: برخی شادی‌ها که با موسیقی کذایی ایجاد می‌شوند نمی‌تواند در ایجاد شادی و نشاط در فرد اثرگذار باشد و به مرور منجر به غم خواهد شد، اما شادی‌هایی که منجر به نشاط اجتماعی شوند در همین ولادت‌ها و اعیاد نمود می‌یابد.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: هیئات مذهبی با پرداختن به برگزاری جشن و شادی در اعیاد و ولادت‌ها نشاط اجتماعی به وجود می‌آورند و قطعا ایجاد نشاط اجتماعی به جامعه امید و جان می‌دهد و جامعه را فعال می‌کند.

وی شرکت در مراسم و برنامه‌های کذایی را منجر به رسیدن به فساد و پوچی دانست و گفت: انسان‌هایی که به دنبال شادی لحظه‌ای و کذایی هستند، راه به جایی نخواهند برد و منفعتی هم برای جامعه نخواهند داشت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خداوند متعال برای انسان‌ها الگوهایی آفریده‌اند که از هر لحاظ آزمون خود را پس داده‌اند و کسانی مانند پیامبر اکرم(ص) و علی(ع) از نظر وجودی و کمال یکی هستند و بهترین الگو و اسوه برای جامعه به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم و همچنین منابع تسنن و تشیع به شأن حضرت علی(ع) اشاره شده است، افزود: بی‌شک هیچ چیز از دید خداوند متعال پنهان نمی‌ماند و باید مردم با تبعیت از خداوند و اهل بیت زمینه‌ساز رشد معنوی خود باشند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی یادآور شد: حضرت علی(ع) یاور دین خدا و وارث همه علوم آدم بوده و ولی خداوند روی زمین به شمار می‌رود و براساس فرموده خداوند پیامبر دعوت کرده که باید با علی بیعت کرد و هر کسی پیمان‌شکنی کند به ضرر خود و جامعه‌اش خواهد بود.

انتهای پیام
captcha