حب امیرمؤمنان(ع) حب عدالت و تمام نیکی‌هاست
کد خبر: 3915196
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
آیت‌الله فقیهی:

حب امیرمؤمنان(ع) حب عدالت و تمام نیکی‌هاست

استاد سطح عالی فقه و اصول حوزه با تأکید بر اینکه حب امیرمؤمنان(ع) حسنه‌ای است که هیچ سیئه‌ای آن را از بین نمی‌برد، اظهار کرد: حسنه بودن حب امام، حب شجاعت، عدالت و حمایت از مستضعفان، فقرا و دوستی با همه نیکی‌ها و دوری از بدی‌هاست. کسی که حب علی(ع) را در دل داشته باشد، از همه گناهان عقلی و شرعی پرهیز می‌کند.

آیت‌الله محسن فقیهی، استاد سطح عالی فقه و اصول حوزهآیت‌الله محسن فقیهی، استاد سطح عالی فقه و اصول حوزه، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم به عنوان عید ولایت و اکمال دین، گفت: حوزه و روحانیت باید پیام‌رسان غدیر باشند و این پیام را به جهان و جهانیان برسانند.

وی با تأکید بر اینکه حب امیرمؤمنان(ع) حسنه‌ای است که هیچ سیئه‌ای آن را از بین نمی‌برد، اظهار کرد: حسنه بودن حب امام، حب شجاعت، عدالت و حمایت از مستضعفان، فقرا و دوستی با همه نیکی‌ها و دوری از همه بدی‌هاست. کسی که حب علی(ع) را داشته باشد، از همه گناهان پرهیز می‌کند، چه گناهانی که عقل آن را مذموم و بد می‌داند و چه گناهانی که شرع آن را حرام اعلام کرده است.

استاد سطح عالی فقه و اصول حوزه علمیه بیان کرد: اگر انسان عاشق امیرمؤمنان(ع) باشد و محبت او در دلش باشد، افکار و رفتارش طوری است که خوبی‌ها را می‌خواهد و از بدی‌ها دوری می‌کند و این عشق و محبت فقط در گفتار نیست، بلکه در رفتار و اعمال انسان هم متجلی است. به بیان شاعر «حب علی ابن ابیطالب احلی من الشهدة لشاربی/ لو فتشوا قلبی روا ما به ستران قد خطا بلا کاتبی/ العدل و التوحید من جانبی و حب اهل البیت من جانبی.»

وی افزود: در این روز مبارک، امیدوارم عشق و حب امام علی(ع) روز به روز در قلب ما افزون شود. ان‌شاءالله به واسطه عشق به ایشان اعمال صالح را انجام داده و از بدی‌ها دوری کنیم و اعمال و رفتارمان را در راستای رضایت حضرت حق قرار دهیم و برای انجام امور خیر، به خصوص در این ایام که مردم مبتلا به کرونا و دچار محرومیت و سختی هستند، اهتمام جدی ورزیم. حمایت از فقرا و کمک به مستضعفان از نمودهای عشق به امام علی(ع) است و همه باید دست به دست هم بدهیم و به فرمایش مقام معظم رهبری دوست و یار و یاور محرومان و فقرا باشیم و به آنان رسیدگی کنیم.

انتهای پیام
captcha