بيمه شدن 1600 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان
کد خبر: 3915252
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

بيمه شدن 1600 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از بیمه شدن یک هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان کردستان از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون خبر داد.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از كردستان، به خدمات صندوق اعتباری هنر به اهالی فرهنگ و هنر اشاره و اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر در این چند سال اخیر خدمات قابل توجهی به هنرمندان، نویسندگان روزنامه نگاران کردستان ارائه کرده است.

وی افزود: در آخرین لیست ارسالی به صندوق اعتباری هنر تمام افراد معرفی شده از سوي استان كردستان به صندوق برای برقراری بیمه تأمین اجتماعی شامل بیمه شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: توسعه خدمات بیمه‌ای و ارائه خدمات بیمه به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در استان یکی از مهم‌ترین رویکردها و اقدامات این اداره‌کل بوده است.

وی اعلام کرد: با توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه تأمین اجتماعی طی این مدت جمعیت هنرمندان زیر پوشش بیمه در استان نسبت به سال‌های قبل افزوده شده است.

رستمی ادامه داد: علاوه بر بیمه تأمین اجتماعی طرح‌های تکریم و مستمری همچنین بیمه تکمیلی هنرمندان و نویسندگان و روزنامه‌نگاران در استان مورد استفاده اهالی فرهنگی و هنر قرار گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت حق بیمه سه ماهه اول سال جاری تأکید کرد: در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا پرداخت حق بیمه سه‌ماهه نخست اعضای صندوق اعتباری هنر به عنوان یکی از بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان رستمی یادآور شد: تمام اهالی فرهنگ وهنر استان همراه با سراسر کشور از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در سه ماهه نخست سال جاری معاف شدند.

انتهای پیام
captcha