هشدار حماس نسبت به تغییر نمادهای مسجد ابراهیمی از سوی اشغالگران
کد خبر: 3915501
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

هشدار حماس نسبت به تغییر نمادهای مسجد ابراهیمی از سوی اشغالگران

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نسبت به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نسبت به تغییر نمادهای مسجد ابراهیمی هشدار داد.

هشدار حماس نسبت به تغییر نمادهای مسجد ابراهیمی از سوی اشغالگرانبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در این باره تصریح کرد: اقدامات جدید رژیم اشغالگر برای تغییر  روزافزون نمادهای مسجد ابراهیمی بیانگر اصرار اشغالگران صهیونیست بر اجرای طرح‌های نژادپرستانه خود در ارتباط با مقدسات اسلامی و یهودی‌سازی آنهاست.

وی با تأکید بر اهمیت این موضوع و لزوم مقابله با آن، تصریح کرد: تلاش‌های رژیم اشغالگر برای تغییر هویت مسجد ابراهیمی و تغییر واقعیت‌های شهر الخلیل و تحریف تاریخ آن هرگز به موفقیت نخواهد رسید.

القانوع در ادامه افزود: ما اصالت عربی و هویت اسلامی شهرها و مقدسات خود را برای امت و ملت خود حفظ خواهیم کرد.

در همین رابطه عاطف طراونه، رئیس پارلمان اردن و رئیس اتحادیه پارلمانی عربی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم اسرائیل در حرم ابراهیمی تأکید کرد: اقدامات اسرائیل نسبت به فلسطینی‌ها و حرم ابراهیمی، موجب افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود.

طراونه همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا موضع محکمی در برابر اسرائیل داشته باشند و این رژیم را وادار به توقف فوری اقداماتش در حرم ابراهیمی کنند.

مقامات رژیم صهیونیستی چندی پیش درخواست شهرداری الخلیل را نسبت به ممانعت از ساخت آسانسور در حرم ابراهیمی از سوی شهرک‌نشینان که مستلزم مصادره زمین‌های فلسطینیان برای ساخت محل عبور برای یهودیان و ساخت آسانسور است، رد کرد که این اقدام، اعتراض‌ها و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

بر اساس توافقنامه الخلیل که در سال ۱۹۹۷ به امضا رسید، مدیریت حرم ابراهیمی برعهده شهرداری الخلیل است اما رژیم صهیونیستی عملاً به این توافق پایبند نیست.

انتهای پیام
captcha