بازگشایی مساجد الجزایر پس از ۵ ماه تعطیلی
کد خبر: 3915507
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

بازگشایی مساجد الجزایر پس از ۵ ماه تعطیلی

دولت الجزایر رسماً اعلام کرد که مساجد این کشور پس از ۵ ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، بازگشایی خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «روسیا الیوم»، دولت الجزایر اعلام کرد که مساجد این کشور از روز شنبه ۱۵ آگوست (۲۵ مردادماه) به روی نمازگزاران گشوده خواهد شد.

مقامات این کشور در مرحله نخست این بازگشایی، برپایی نماز جمعه را مستثنا و اعلام کردند که در مرحله نخست، نماز جمعه در مساجد برپا نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، استانداران الجزایر مسئولیت بازگشایی برنامه‌ریزی شده مساجد را بر عهده دارند، لذا از شهروندان خواسته شده است که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مساجد حضور یابند.

روزنامه «الشروق» در این رابطه نوشت: مرحله اول این بازگشایی شامل استان‌هایی است که قرنطینه خانگی جزئی در آنها اجرا شده بود که ۲۹ استان را شامل می‌شود. بر این اساس مساجدی که گنجایش ۱۰۰۰ نمازگزار را دارند برای اقامه نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشا بازگشایی خواهند شد. اما نماز جمعه در آنها برپا نمی‌شود و در روز جمعه فقط نمازهای عصر، مغرب و عشا در این مساجد برپا خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: در ۱۹ استان دیگر الجزایر مساجدی که گنجایش بالای ۱۰۰۰ نفر را دارند برای برپایی همه نمازها جز نماز جمعه بازگشایی خواهند شد.

دولت الجزایر بازگشایی مساجد را مشروط به نظارت شخص استاندار کرده است تا از نزدیک به بازگشایی برنامه‌ریزی شده این مساجد نظارت داشته باشد.

بر پایه این گزارش، ورود بانوان و کودکان زیر ۱۵ سال و همچنین افراد در معرض خطر به مساجد همچنان ممنوع است و سالن‌های مساجد و کلاس‌های قرآن نیز بسته خواهد ماند. پوشش ماسک، رعایت فاصله یک و نیم متر از دیگران و همراه داشتن سجاده شخصی نیز از شروط حضور نمازگزاران در مساجد عنوان شده است.
انتهای پیام
captcha