نگاهی به عزم جهانی برای کمک به بیروت
کد خبر: 3915543
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

نگاهی به عزم جهانی برای کمک به بیروت

انفجار بیروت علاوه بر اینکه باعث شد حمایت‌های سیاسی جهانی به سوی این کشور جلب شود، وجه دیگری هم داشته و آن همبستگی و اتحاد برای کمک به آسیب‌دیدگان و بازماندگان این فاجعه از سوی سازمان‌های خیریه است.

به گزارش ایکنا؛ انفجار بیروت علاوه بر خسارت‌های جانی باعث شده که بسیاری از خانه‌ها و مراکز اقتصادی بندر استراتژیک لبنان با آسیب‌های شدیدی روبه رو شوند که جبران آنها شاید به سرعت امکان پذیر نباشد. در این میان به غیر از کشته‌شدگان و شمار بالای زخمی‌ها، مسائلی مانند دسترسی به کمک‌های غذایی، دارویی و آغاز بازسازی مناطق تخریب شده از جمله مسائلی است که از اهمیت زیادی در شرایط فعلی برخوردار است.

به همین دلیل از نخستین ساعات این فاجعه بسیاری از سازمان‌ها و خیریه‌های دولتی و غیردولتی در سراسر جهان آمادگی خود را برای کمک به قربانیان و بازماندگان این فاجعه نشان دادند.

در آخرین مورد از این اقدامات، خیریه امداد اسلامی (Islamic Relief) در لندن مبلغ 5 میلیون دلار بودجه اضطراری برای کمک به مردم لبنان اختصاص داده است.

به گزارش The News، نیدال علی، مدیر امداد اسلامی لبنان با اشاره به این تصمیم گفت: احتمالاً ناامنی غذایی در هفته‌های آینده شدت می‌یابد. ذخایر گندم این کشور (لبنان) برای 18 ماه آینده در یک انبار در نزدیکی بندر ذخیره شده بود و انتظار داریم نانوایی‌ها طی چند روز با کمبود آرد مواجه شوند که این خود یک بحران عظیم ایجاد می‌کند.

این کمک چندین پروژه را از نظر مالی تأمین خواهد کرد. هدف این است که برای دو ماه آینده 7500 بسته مواد غذایی و همچنین کالاهای غیرغذایی مانند لامپ، پنکه، کیت بهداشتی، برزنت و پتو را برای 10 هزار نفر فراهم کند.

علاوه بر این سازمان غیر دولتی، مسلمانان کانادا هم برای کمک به آسیب دیدگان لبنانی دست به کار شده‌اند.

به گزارش CBC، انجمن اجتماعی مسلمانان آلبرتا (Alberta Muslim Social Association) در شهر کلگری کانادا در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حمایت از قربانیان انفجار ویرانگر هفته گذشته بیروت است.

کمک به بیروت، از کانادا تا لبنان

این انجمن علاوه بر کمک‌های مالی که مستقیماً به صلیب سرخ لبنان یا سایر سازمان های غیردولتی فرستاده می‌شود، مواد غذایی فاسد نشدنی و سایر اقلام اساسی را جمع‌آوری کرده تا در 20 آگوست (30 مرداد) به لبنان ارسال شود.

پیش از این نیز کانادا اعلام کرده بود که 5 میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه به لبنان ارسال خواهد کرد.

علاوه بر این دو سازمان، یک سازمان غیرانتفاعی با نام Impact Lebanon که برای حمایت از افرادی که تحت تأثیر انفجار بیروت قرار گرفته‌اند، یک صفحه اینترنتی ایجاد کرده تا علاوه بر جمع‌آوری کمک، با خیرین و سازمان‌های دیگر با هدف یافتن بهترین راه برای کمک به آسیب‌دیدگان همکاری کنند.

از سوی دیگر سازمان Beirut Live Love، بودجه‌ای برای کمک و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد در بیروت اختصاص داده است. صندوق امدادرسانی بحران این سازمان از خیریه‌هایی که برای درمان افراد آسیب‌دیده از این فاجعه، یافتن افراد مفقود و بازسازی شهر و زندگی مردم فعال هستند، پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این سازمان‌ها، سازمان‌های دیگری مانند Muslim Hands در بریتانیا، بانک غذایی لبنان (Lebanese Food Bank) و Save The Children هم در صفحات اینترنتی خود کار جمع‌آوری کمک را به حادثه دیدگان بیروت را آغاز کرده‌اند.

این کمک‌ها و نحوه جمع‌آوری آنها مورد توجه  دو روزنامه مطرح آمریکایی (نیویورک تایمز و واشنگتن پست) قرار گرفته و این دو روزنامه در گزارش‌های خود، علاوه بر پوشش خبرهای مرتبط با این فاجعه به معرفی سازمان‌ها و نهادهایی که کمک‌های مالی را دریافت می‌کنند، پرداخته‌اند.

 

انتهای پیام
captcha