صدور دستورالعمل مراسم محرم در پاکستان
کد خبر: 3915547
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

صدور دستورالعمل مراسم محرم در پاکستان

مقامات پاکستانی، تدابیر و اقدامات خاصی را برای پیشگیری از شیوع کرونا در مراسم محرم و تأمین امنیت این مراسم تدوین کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیوزویک پاکستان، مرکز فرماندهی و عملیات ملی پاکستان اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع کرونا دستورالعمل‌های خاصی را برای مراسم روز استقلال پاکستان و ماه محرم تدوین کرده است.
 
در جلسه مرکز ملی عملیات  و فرماندهی ملی در اسلام آباد، در مورد اقدامات اتخاذ شده برای کاهش بیشتر محدودیت‌ها و همچنین آماده سازی برای مراسم روز استقلال ( 14 آگوست) و مراسم محرم، بحث و تبادل نظر شد.
 
به شرکت‌کنندگان اطلاع داده شد که دولت برای اطمینان از فاصله اجتماعی، پوشیدن ماسک و رعایت دیگر قوانین در حین برگزاری مراسم با حضور تعداد زیادی از مردم، یک آیین نامه کامل تدوین کرده است.
 
در این جلسه به ریاست اسد عمر وزیر برنامه‌ریزی پاکستان گفته شد كه برای راهپیمایی محرم لازم است همه برگزار‌كنندگان مجوزهای لازم را از مدیران محلی بگیرند و از عبور از خیابان‌های باریک جلوگیری كنند. سخنرانان در این راهپیمایی‌ها نیز موظف هستند ماسک بپوشند و حداقل دو متر از شرکت‌کنندگان در مجلس فاصله داشته باشند.
 
اسد عمر وزیر برنامه‌ریزی این کشور گفت: مردم پاکستان صبر و شکیبایی زیادی نشان داده و از دستورالعمل های بهداشتی پیروی کرده‌اند. اگر همین روحیه در ماه محرم دنبال شود، به کاهش مشکلات و چالش‌های سلامتی کمک خواهد کرد.
 
همچنین مسئولان پلیس پاکستان روز گذشته جلسه‌ای را برای برقراری امنیت مراسم محرم و اتخاذ تدابیر لازم برگزار کردند.
انتهای پیام
captcha