کرونا، نمایشگاه کتاب کردستان را به فضای مجازی کشاند
کد خبر: 3915551
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

کرونا، نمایشگاه کتاب کردستان را به فضای مجازی کشاند

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برپایی نمایشگاه استانی کتاب به صورت مجازی در فصل پاییز خبر داد و گفت: ماه‌های مهر و آبان برای برگزاری این رویداد فرهنگی در استان پیشنهاد شده است.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان کردستان تمام برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر تحت تأثیر قرار گرفت و راهکار لازم در این شرایط اجرای این برنامه‌ها از طریق فضای مجاز بود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی بوده که بسیار مورد استقبال علاقمندان قرار دارد و در این راستا در تلاشیم تا این برنامه فرهنگی را به صورت مجازی برای حمایت از ناشران و مؤلفان برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کردستان با تأکید بر اینکه سلامت مردم در اولویت همه برنامه‌های مسئولان قرار دارد، بیان کرد: امسال در راستای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از برنامه‌هایی که موجب اجتماع مردم می‌شود، برای برپایی نمایشگاه کتاب در فضای مجازی اعلام آمادگی کردیم.

وی با اشاره به اینکه ساز و کار برپایی نمایشگاه کتاب به صورت مجازی به طور مشترک برای تمام استان‌ها تعیین می‌شود، اعلام کرد: از مهرماه تا آبان ماه سه تاریخ برای برپایی این نمایشگاه به تهران پیشنهاد دادیم.

رستمی افزود: این نمایشگاه به منظور حمایت از ناشران و کتابفروشان برپا می‌شود و بن خرید کتاب هم مانند سال‌های گذشته در اختیار خریداران قرار داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان کردستان سال گذشته بیش از ۸۰ هزار نفر بازدید کننده داشت، یادآور شد: در این نمایشگاه ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب را به نمایش گذاشتند و کتاب‌های آن با ۳۰ درصد تخفیف به علاقمندان عرضه شد.

 

انتهای پیام
captcha