راه‌اندازی سامانه آموزش آنلاین مداحی در لامرد
کد خبر: 3915555
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

راه‌اندازی سامانه آموزش آنلاین مداحی در لامرد

رئیس کانون مداحان شهرستان لامرد با بیان اینکه آموزش مداحان باید به‌صورت جهادی باشد، گفت: سامانه آموزش آنلاین مداحی راه‌اندازی شده است و کلاس‌های آموزش مداحی با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سیدجلیل احمدی، رئیس کانون مداحان شهرستان لامرد، 19 مردادماه در جلسه شورای راهبردی مداحان این شهرستان، اظهار کرد: در شورای راهبردی کانون مداحان لامرد از افراد توانمند و خوش‌فکر در زمینه تعزیه، مقتل‌خوانی، تاریخ، خبر، اطلاع‌رسانی و دیگر تخصص‌ها استفاده شده است.

وی با بیان اینکه با در پیش رو بودن ماه محرم و صفر جهت برنامه‌های این ایام باید تصمیمات خوبی اتخاذ شود، گفت: در بحث آموزش مداحان در سطح استان حرف اول را می‌زنیم؛ آموزش مداحان باید به‌صورت جهادی باشد و شهرستان لامرد مسئول آموزش مداحان در سطح استان خواهد بود.

احمدی اظهار کرد: سامانه آموزش آنلاین مداحی راه‌اندازی شده است و کلاس‌های آموزش مداحی با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. مرکز استان به لامرد به عنوان جایگاه آموزش نگاه ویژه دارد و از اساتید مطرح کشوری در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از پیرغلامان در سطح خوبی در دوسال گذشته برگزار شد،  تصریح کرد: در آینده‌ای نه چندان دور برنامه تجلیل از پیرغلامانی که در دوسال گذشته در قید حیات نیستند و یا از آنان تجلیل نشده است را برگزار خواهیم کرد، و برنامه حنجره‌های آسمانی بهترین و فنی‌ترین برنامه صداوسیمای مرکز فارس در هشت سال گذشته است.

رئیس کانون مداحان شهرستان لامرد با اشاره به فعالیت مداحان در ماه محرم و صفر، گفت: اساس کار ما هنر آئینی تعزیه است و یک نماهنگ زییایی است و ما نیز تصمیم گیرنده نیستیم. ما تابع قانون هستیم و در این خصوص با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، باید به مصوبات شورای سلامت شهرستان توجه کرد و ما نیز تابع دستورات این عزیزان هستیم.

فاطمه قاسمی
انتهای پیام
captcha