پیام تسلیت رئیس سازمان بورس در پی درگذشت موسویان
کد خبر: 3915568
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

پیام تسلیت رئیس سازمان بورس در پی درگذشت موسویان

حسن قالیباف اصل، در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، نایب رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه، متن این پیام به شرح زیر است:

اذا مات العالم ثلم فی‌الاسلام ثلمه لایسدها شیء

استاد حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیدعباس موسویان یکی از مشهورترین چهره‌های حوزه مالی اسلامی بود. آوازه نام این استاد فراتر از مرزهای کشورمان در محافل علمی این حوزه طنین‌انداز بود و هرگاه درباره بررسی و ایجاد الگوهای مالی اسلامی صحبت می‌شد، نام و آثار ایشان نیز به میان می‌آمد.

این استاد فقید، نقشی بی‌بدیل در توسعه و تحول محصولات منطبق با شریعت اسلامی در بازارهای مالی داشت. مباحثات وی در داخل و خارج از کشور، موجب شده بود تا چهره‌ای صحیح از توانمندی‌های اقتصاد اسلامی ترسیم شود. مطالعات میان‌رشته‌ای توسط این مدرس حوزه و دانشگاه تاثیر قابل توجهی بر گفتمان مشترک حوزه- دانشگاه گذاشته بود به نحوی که همه محققان حوزه مالی اسلامی این شخصیت عظیم را می‌شناختند. به مثابه حدیث پیامبر گرانقدر اسلام (ص)، برتری عالم بر سایر مردم مانند برتری ماه بر سایر ستارگان است و اینک ماه تابان آسمان علوم مالی اسلامی به تقدیر پرودگار به خاموشی رفته است.

بدین وسیله این ضایعه غم‌انگیز را به اندیشمندان مسلمان، فعالان بازار سرمایه کشور، خانواده و دوستداران آن مرحوم تسلیت گفته از خداوند منان برای ایشان علو درجات طلب می‌کنم. باشد که شاگردانش بتوانند بار کم‌فروغ شدن این حوزه را با تلاش‌هایشان بکاهند. آمین.

حسن قالیباف اصل

انتهای پیام
captcha