هشدار نسبت به طرح جدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در شرق قدس
کد خبر: 3915606
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

هشدار نسبت به طرح جدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در شرق قدس

مرکز ملی دفاع از سرزمین فلسطین نسبت به پروژه جدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در شرق قدس اشغالی و به انزوا کشیده شدن شهرک‌های فلسطینی هشدار داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «صفا»، مرکز ملی دفاع از سرزمین فلسطین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی، درباره ساخت هزار واحد صهیونیست‌نشین در اراضی روستاهای فلسطینی الطور، عناتا، العیزریه و ابودیس و در منطقه‌ای به نام E1 در شرق قدس اشغالی در قالب پروژه شهرک‌سازی «قدس بزرگ» هشدار داد.
 
این مرکز در گزارشی اعلام کرد که پروژه مذکور در صورت اجرا، منطقه شرقی قدس را به طور کامل مسدود می‌کند به طوری که هیچ‌گونه امکاناتی نمی‌تواند به این منطقه ارسال شود.
 
در این گزارش آمده است که اجرای این پروژه می‌تواند به مرتبط شدن تمام شهرک‌های صهیونیستی واقع در منطقه شرقی قدس با شهرک‌های خارج از محدوده شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی منجر شود و در این صورت روستاهای فلسطینی این منطقه به انزوا کشیده شده و محاصره خواهد شد.
 
این مرکز همچنین نسبت به الحاق مناطق وسیعی از سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری به منطقه «قدس بزرگ» هشدار داد و اعلام کرد که اجرای این طرح ممکن است در راستای عملی‌کردن طرح آمریکایی معامله قرن باشد.
 
پیش‌تر شهرداری رژیم اشغالگر در قدس اشغالی از اجرای یک پروژه جدید یهودی‌سازی در شرق قدس که شامل توسعه بخش‌های تجاری، صنعتی و گردشگری شرق قدس است، خبر داده بود.
انتهای پیام
captcha