جدایی از امام معصوم، انسان را به ضلالت می‌کشاند
کد خبر: 3915808
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

جدایی از امام معصوم، انسان را به ضلالت می‌کشاند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری گفت: جدایی و انفصال از امام معصوم باعث ضلالت انسان خواهد شد و کسی که به امام نرسد در گمراهی خواهد ماند و بصیرت در دین را کسب نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری، 19 مردادماه طی سخنرانی در آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: حدیث نورانیت و شناخت امام بسیار اهمیت دارد و در روایات متعددی اهل‌ بیت(ع) دستور داده‌اند باید امامان معصوم را در مقام نورانیت بشناسیم و اکتفا به مقامات ظاهری نکنیم.

وی افزود: طبق روایت هیچ مؤمنی به کمال ایمان نمی‌رسد مگر اینکه امام را در مقام نورانیت بشناسد و اگر کسی بخواهد به این مقام برسد باید دارای شرایطی باشد و مقدماتی را طی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اولین شرط این است که انسان یک عبد ممتحن باشد و بتواند وادی ابتلائات و امتحانات را پشت سر بگذارد و شرح صدر داشته باشد.

وی افزود: زمانی که حقیقت نورانیت امام در قلب مؤمن ظاهر می‌شود مؤمن عالم هستی را با نور الهی مشاهده می‌کند چراکه نور امام معصوم همان نور الهی است که تجلی کرده است.

میرباقری اظهار کرد: مؤمنان واقعی در آفاق و در درون خود همواره آیات الهی را مشاهده خواهند کرد چراکه به مقام نورانیت شناخت امام رسیده‌اند.

وی بیان کرد: وادی تسلیم یکی دیگر از شرایط رسیدن انسان به مقام نورانیت شناخت امام معصوم است و زمانی که انسان به وادی تسلیم رسید به مرحله بعدی یعنی وادی تطهیر خواهد رفت که وادی تطهیر همان امتحانات و ابتلائات انسان است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: عبد ممتحن توسط خداوند به واسطه ابتلائات و امتحانات پاک و تطهیر خواهد شد و به مرحله نورانیت و مقام شناخت امام خواهد رسید.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تأکید کرد: مقام نورانیت مؤمن بعد از طی کردن وادی تسلیم و تطهیر است و مقامات نورانی امام بدون تسلیم و تطهیر درک نخواهد شد.

وی گفت: جدایی و انفصال از امام معصوم باعث ضلالت انسان خواهد شد و کسی که به امام نرسد در گمراهی خواهد ماند و بصیرت در دین را کسب نخواهد کرد.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha