تبعیت ناجا از ستاد کرونا در برگزاری مراسم محرم / برخورد پلیس در طرح امنیت اخلاقی فیزیکی نیست
کد خبر: 3915823
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
حجت‌الاسلام ادیانی تصریح کرد؛

تبعیت ناجا از ستاد کرونا در برگزاری مراسم محرم / برخورد پلیس در طرح امنیت اخلاقی فیزیکی نیست

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، با بیان اینکه از موافقان اجرای طرح ناظر هستم، اما در ناجا برخورد فیزیکی با بدحجابان نداریم و با آن‌ها با قانون و در کمال احترام رفتار می‌کنیم،‌ گفت: در مورد شیوه برگزاری عزاداری‌های محرم تابع ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، امروز دوشنبه، 20 مردادماه، در نشستی خبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری از اینکه به دلیل ویروس کرونا از دیدار مردم محروم شدند به شدت ناراحت هستند.
 
وی افزود: یکی از اقشاری که می‌توانند مشکلات را از عمق جان مردم بشنوند و به مسئولان انتقال دهند و به نحوه عملکرد مسئولان را به گوش مردم برسانند، خبرنگاران هستند.
 
حجت‌الاسلام ادیانی بیان کرد: یک نمونه از همدلی و همراهی مسئولان و مردم همین رزمایش‌های مؤمنانه است که این رزمایش‌ها مصداق واقعی شعر «چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضو‌ها را نماند قرار» است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به لقب مدافعان سلامت که از سوی رهبر انقلاب اعلام شد، گفت: شاید پرستاران فکر نمی‌کردند که رهبرشان آنقدر به کار و زحمات آن‌ها واقف باشند و آن‌ها را اینگونه خطاب کنند.

وی ادامه داد: دشمن با تمام ساز و کاری که دارد به جنگ این نظام الهی آمده است و در یک جنگ پیچیده با نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است. جنگ امروزه دشمن، نسبت به جنگ در زمان دفاع مقدس، پیچیدگی‌های بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام ادیانی بیان کرد: آن‌ها با تولید خبر، افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و با فعالیت شبکه‌های فارسی زبان سعی دارند تا دروغ‌ها را در جامعه رواج دهند و اینگونه بگویند که دیگر نباید مرگ بر آمریکا گفت و در برابر آمریکا ایستادگی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، گفت: هنر رسانه این است که با تولید خبر، افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد. شبکه‌هایی مثل «من و تو» برای خدمت‌رسانی به دین طراحی نشده‌اند و برای تحریف افکار آمده‌اند تا محاسبات فکری مسئولان را تحت تأثیر قرار دهند و بگویند تا کی تحریم؟ تا تسلیم شویم و دستان خود را بالا بیاوریم، در حالی که با هدایت مقام معظم رهبری و  مشارکت مردم، این اتفاق نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام ادیانی گفت: با جبهه‌ای مواجه هستیم که از امکانات فراوان برخوردار است و در حال سوء استفاده از شرایط شیوع ویروس کروناست؛ در حالی که می‌داند نظام، کادر سلامت و ناجا برای کمک به بیماران آمده‌اند، اما از این فضا استفاده می‌کنند تا تحریف اتفاق بیفتد. اهالی رسانه افسران این جنگ هستند و باید حقایق را به گوش مردم برسانند، چراکه خبرنگاران پیغمبران عصر هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در ادامه گفت: من از موافقان اجرای طرح ناظر هستم، ما برخورد فیزیکی با بدحجابان نداریم و با آن‌ها با قانون و در کمال احترام رفتار می‌کنیم. در هیچ کشوری پذیرفته نیست که هنجارهای پذیرفته شده از سوی افرادی رعایت نشود.
 
ادیانی گفت: حجاب یک ارزش پذیرفته شده و واجب شرعی است و اگر از سوی یک عده افراد ناآگاه رعایت نشود، پلیس مسئول برخورد است و در طرح ناظر با کسانی که کشف حجاب می‌کنند، برخورد می‌کنیم. اگر ناجا برخورد نکند، باید مردم مطالبه کنند که چرا ناجا برخورد نکرده است، شاید تعداد افرادی که از طرح ناظر تذکر گرفته‌اند کمتر از ۲ تا ۳ دهم درصد جامعه باشند.

حجت‌الاسلام ادیانی گفت: حجاب ارزش پذیرفته شده جامعه اسلامی و مردم ایران بوده و ناجا مسئول است تا با کسانی که عامدانه ساختارشکنی می‌کنند، برخورد کند. همانطور که ضرورت داشت تا پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شود، ضرورت دارد تا پلیس امنیت اخلاقی نیز به شکل مطلوب فعالیت داشته باشد.

ادیانی با بیان اینکه پلیس ضابط قانون است، گفت: ناجا یک دستگاه فرهنگی نیست، اما کار فرهنگی نیز انجام می‌دهیم. ناجا مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است و در کشور‌های دیگر اگر فردی ناهنجاری ایجاد کند با آن برخورد می‌شود؛ در ایران نیز همین طور است.

ناجا در برگزاری مراسم محرم تابع قانون است

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در مورد شیوه برگزاری عزاداری‌های محرم، گفت: تابع ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. شاید مسئله‌ای برای ما خوشایند نباشد، اما تابع قانون هستیم.

حجت‌الاسلام ادیانی افزود: در درون ناجا تأکید شده است که مراسم محرم با شور و قوا برگزار شود و در عین حال با بهداد هماهنگ هستیم تا اقدامات بهداشتی را انجام دهد و از تب‌سنج استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال شود. ناجا در عمل به دستورات ستاد کرونا نسبت به سایر دستگاه‌ها خوب عمل کرده است.
انتهای پیام
captcha