سناریوی شکست‌خورده آمریکا برای عراق در لبنان آزمایش می‌شود
کد خبر: 3915865
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
آشوب در بیروت؛

سناریوی شکست‌خورده آمریکا برای عراق در لبنان آزمایش می‌شود

پایگاه خبری العالم نوشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب از طریق متشنج کردن اوضاع در لبنان و عراق و فشار اقتصادی بر این کشورها، درصدد تحت فشار قرار دادن مقاومت حزب‌الله در این دو کشور برآمدند، اگرچه این سناریو در عراق به شکست انجامید.

به گزارش ایکنا و به نقل از خبرگزاری العالم، آمریکا، رژیم اسرائیل، عربستان و برخی رژیم‌های حاشیه خلیج فارس که در محور آمریکایی-اسرائیلی جای دارند، دشمنان دو ملت عراق و لبنان هستند؛ اما احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های نزدیک به صهیونیسم، ستون پنجم دشمنان عراق و لبنان هستند که دستور‌العمل‌های دشمنان را با دقیق‌ترین جزئیات آن پیاده می‌کنند. شبکه‌های ماهواره‌ای و ارتش‌های الکترونیک هم مأموریت متشنج کردن اوضاع در داخل عراق و لبنان را برعهده دارند تا این دو کشور را به گرداب فتنه سوق دهند تا لوله تفنگ مقاومت از سمت رژیم اسرائیل و منافع غیرقانونی آمریکا در این دو کشور منحرف شود.

از مهم‌ترین ابزارهایی که آمریکا، رژیم اسرائیل، عربستان و ارتجاع عرب برای متشنج کردن اوضاع در داخل عراق و لبنان به کار می‌گیرند، رسانه‌هایی است که با پول عرب‌های حوزه خلیج فارس اداره می‌شود. همه ما به یاد داریم که این رسانه‌ها چگونه تظاهرات مردم عراق را پوشش داده و آن را عمداً از مسیر مسالمت‌آمیز آن خارج کردند و حتی  جرایمی که باندهای موسوم به جوکر وابسته به سفارت آمریکا و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در رأس آن سعودی مرتکب می‌شدند، به الحشد الشعبی منتسب کردند تا اعتراضات را به سمت آشوب، خرابکاری، فتنه و جنگ داخلی سوق دهند.

شایعات و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های آمریکا، عربستان و دیگر کشورهایی از حوزه خلیج فارس و اقدامات تروریستی باندهای جوکر یا وابسته به حزب منحله بعث به شهادت تعداد زیادی از نیروهای الحشد الشعبی منجر شد که به مقرهای آنها حمله کرده و آنجا را به بهانه اینکه این نیروها به سمت تظاهرات‌کنندگان تیراندازی کردند، به آتش کشیدند، در حالی که هیچ سندی از چنین اتهامی وجود ندارد. نیروهای الحشد الشعبی از هر قوم و مذهبی، خلوص نیت خود در دفاع از ملت عراق را با تقدیم کردن هزاران شهید نشان داده‌اند.

نکته قابل توجه اینکه همین سناریوی مخرب امروز در لبنان تکرار می‌شود و در شرایطی که رسانه‌های مختلف لبنان و دنیا خبر شهادت یک نیروی امنیتی را بر اثر پرتاب وی به گودال آسانسور در ساختمان هتل مورد حمله آشوبگران، مخابره می‌کردند و اینک قریب به 100 نیروی امنیتی دیگر هم در آشوب‌های دو روز گذشته زخمی شدند؛ اما برخی شبکه‌های ماهواره‌ای همه این اتفاقات را نادیده می‌گیرند و تصاویر و فیلم‌هایی را منتشر می‌کنند که در آن ادعا شده است که افرادی مسلح در پوشش لباس غیرنظامی به سمت معترضان لبنانی تیراندازی می‌کنند.

وقتی در این تصاویر یا فیلم‌ها دقت می‌شود، مشخص است که فقط تصویر یک مرد است که کلاه بیس‌بال تیره رنگی روی سر دارد و اسلحه خود را به یک سمت گرفته است؛ اما این تصویر از زوایای مختلف گرفته شده تا به ظاهر متعلق به چند نفر نشان داده شود. به هر حال اینکه این مرد کیست و از کجا ثابت می‌شود که سلاحش را به سمت تظاهرات‌کنندگان گرفته، معلوم نیست. چگونه ثابت می‌شود که او سلاحش را به سمت تظاهرات‌کنندگان گرفته است و چرا باید گفت او برای دولت کار می‌کند یا طرفدار دولت است؟ آنهایی که با سلاح او کشته شدند، کجا هستند؟ از کجا معلوم که این تصویرها ساختگی نباشند؟ اصلا چه معلوم که این مرد وابسته به گروه‌های مخرب تحت رهبری شخصیت‌های تروریستی نباشد که می‌خواهند به خاطر اسرائیل و عربستان، لبنان را به سمت پرتگاه سوق دهند.

واضح است که مردم لبنان همچون مردم عراق کاملاً از نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی که امنیت، ثبات و صلح اجتماعی را هدف می‌گیرد، آگاه هستند و شبکه‌های ماهواره‌ای عربی حوزه خلیج فارس نمی‌تواند آنها را به سمتی هدایت کند که نباید. حتی رفتار باندهای خرابکار و تروریستی که مأموریت تخریب لبنان را دارند، به جایی نخواهد رسید و این توطئه‌ها در سایه هوشیاری کامل ملت لبنان نظیر توطئه‌های قبلی ناکام خواهد ماند و لبنان پس از سرکوب مزدوران آمریکا، اسرائیل، رژیم‌های مرتجع عربی و نقشه‌های خبیث آنها سربلند بیرون خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha