عملکرد مثبت بانکداری اسلامی مالزی در بحران کرونا
کد خبر: 3916141
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

عملکرد مثبت بانکداری اسلامی مالزی در بحران کرونا

بانک‌های اسلامی مالزی با وجود شیوع کرونا و تأثیرات منفی اقتصادی آن، توانسته‌اند خود را با این شرایط سازگار کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از The Star، براساس گزارشی که شرکت رتبه‌بندی کسب و کار مودی (Moody’s Investors Service) منتشر کرده، انتظار می‌رود که بانک‌های اسلامی مالزی با وجود شیوع کرونا و تأثیرات منفی آن بر تأمین مالی بخش خرده فروشی این کشور، همچنان بتوانند در برابر این شرایط مقاومت کنند.

مودی یکی از سه آژانس برتر رتبه‌بندی مالی به همراه Standard & Poor's و Fitch Group است.

مودی اعلام کرد: از هفت بانک بزرگ اسلامی در مالزی، پنج شرکت زیرمجموعه گروه‌های بانکی داخلی هستند. این پنج بانک تمرکز زیادی در تأمین مالی بخش خرده فروشی دارند که نسبت سایر بخش‌ها در مقابل رکود اقتصادی آسیب‌پذیرتر است.

تِنگفو لی (Tengfu Li) از تحلیلگران مودی گفت: بانک‌های مالزی به لطف دستورالعمل‌های نظارتی تأمین مالی که به کیفیت دارایی‌های آنها می‌افزاید، عموماً برای تأمین مالی بخش خرده‌فروشی، روش‌های محتاطانه‌ای را در پیش می‌گیرند. بانک‌های اسلامی همچنین از موقعیت مناسبی برای دفاع از سودآوری برخوردار هستند زیرا با توجه به حفظ کیفیت دارایی‌هایشان، ارزش آنها کمتر زیان‌ده است.

لی خاطرنشان کرد: رشد سرمایه در بانک‌های اسلامی به دلیل تلاش گروه‌های مالی برای گسترش بانکداری اسلامی و افزایش پذیرش خدمات این بانک‌ها توسط مشتریان پشتیبانی می‌شود. به‌طور کلی سپرده‌های بانکی اسلامی به دلیل محبوبیت خدمات مالی سازگار با شریعت اسلامی سریعتر از سپرده‌های معمولی رشد می‌کنند.

انتظار مودی این است که بانک‌های اسلامی مالزی سرمایه‌های خود را تا 12الی 18ماه آینده حفظ کنند.

انتهای پیام
captcha