پیروزی «ایلهان عمر» در رقابت مقدماتی انتخابات کنگره
کد خبر: 3916143
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

پیروزی «ایلهان عمر» در رقابت مقدماتی انتخابات کنگره

ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا، در رقابت مقدماتی درون حزبی برای کاندیداتوری در انتخابات آینده کنگره به پیروزی دست یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از ان پی آر، ایلهان عمر، یکی از دو نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا، توانست در رقابت درون حزبی با «آنتون ملتون میوکس» (Antone Melton-Meaux)، پیروزی در رقابت مقدماتی ایالت مینه‌سوتا را از آن خود کند.
 
بدین ترتیب وی به نمایندگی از حزب دموکرات، راهی دور نهایی انتخابات کنگره خواهد شد که در ماه نوامبر، همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، برگزار می‌شود.

در حالی که با توجه به اختلافاتی که ایلهان عمر با شخص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی دارد و به طور شفاف خواستار تحریم این رژیم شده، لابی‌های صهیونیستی تلاش داشتند تا به هر نحوی مانع پیروزی او در انتخابات مقدماتی شوند.

عمر و ملتون ایدئولوژی‌های تقریباً مشابهی دارند اما در مورد اسرائیل مواضع آنها متفاوت است. عمر یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های رژیم صهیونیستی است و از تحریم تل‌آویو حمایت می‌کند اما ملتون از سوی گروه‌های قدرتمند طرفدار اسرائیل حمایت می‌شود. ملتون میوکس در تبلیغات خود مدعی بود که عمر به مشکلات ایالت توجهی ندارد و بیشتر سرگرم علایق شخصی خود است.
 
انتخاب ایلهان عمر به نمایندگی کنگره در سال 2018 به عنوان نخستین زن مسلمان در آمریکا تاریخ‌ساز شد و بازتاب گسترده‌ای در این کشور داشت.
انتهای پیام
captcha