برگزاری مسابقه «ویژگی‌های مرام حسینی» از سوی آجا
کد خبر: 3917551
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲

برگزاری مسابقه «ویژگی‌های مرام حسینی» از سوی آجا

مسابقه «ویژگی‌های مرام حسینی» همزمان با دهه نخست ماه محرم از سوی اداره قرآن، عترت و نماز ارتش برگزار می‌شود.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: از جمله برنامه‌هایی که طی دهه نخست ماه محرم اجرا می‌شود، طرح هر خانه یک مسجد در قالب مسابقه «ویژگی‌های مرام حسینی» است.

وی با اشاره به جزئیات این طرح، ادامه داد: عصر هر روز دهه نخست ماه محرم فایلی از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در قالب کلیپ‌های دو تا سه دقیقه بارگذاری می‌شود که طی آنها به بیان یکی از ویژگی‌های سالار شهیدان پرداخته می‌شود.

میدانی اضافه کرد: هر روز به قید قرعه به 14 نفر، 14 جایزه یک میلیون ریالی اهدا می‌شود و در پایان 10 شب به قید قرعه به شش نفر از فرادی که در همه مسابقات شرکت کرده‌اند، کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات، به چهار نفر کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس و به چهار نفر کمک هزینه سفر به شهر مقدس قم اعطا می‌شود. همچنین اختتامیه این مسابقه پس از دهه نخست ماه محرم به صورت زنده در صفحه اینستاگرام خانواده ارتش انجام می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به اینکه به ادارات پنجگانه ارتش نیز سرفصل‌هایی را از برنامه های ماه محرم ارسال کرده‌ایم، بیان کرد: علاوه بر اجرای طرح هر خانه یک مسجد از سوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برنامه‌هایی چون تولید محتوا برای سخنرانی و روحانیون با محوریت‌های نهضت حسینی مبتنی بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ایستادگی در برابر ظلم، نقش عاشورا در بیداری کشورهای اسلامی منطقه و جهان، توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز، مبارزه با تحریف و خرافه‌گویی، رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون نهضت‌های عاشورا، شخصیت‌شناسی امام حسین(ع) و عفاف و نقش زنان در قیام عاشورا و ... به ادارات ارسال شده است تا طی ایام ماه محرم و صفر اجرایی شود.

میدانی اضافه کرد: در کنار آن نیز به تبلیغات محیطی در پادگان‌ها و شهرک‌های مسکونی، کمک مؤمنانه به مردم نیازمند و سیره عملی امام حسین(ع) و تمسک به فرمایش مقام معظم رهبری در این راستا، 10 شب و 10 سؤال عاشورایی، بازخوانی واقعه عاشورا در قالب نمایش در فضای مجازی، برگزای مسابقه شعر و نقاشی ویژه فرزندان زیر 15 سال، ارسال عکس از سیاه‌پوش کردن منازل و کوی‌های سازمانی، ساخت کلیپ با موضوعات امر به معروف، تفسیر زیارت عاشورا، مروری به سیره یاران امام حسین(ع)، نظر فقهی مراجع درباره عقلانیت در عاشورا، نذر ماسک، اجرای طرح هر خانه یک هیئت و پویش خانواده‌ها در فضای مجازی اهتمام ویژه شده است.

انتهای پیام
captcha