50 امامزاده و بقعه متبرکه البرز میزبان سوگواره «بصیرت عاشورایی» می‌شوند
کد خبر: 3917671
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷

50 امامزاده و بقعه متبرکه البرز میزبان سوگواره «بصیرت عاشورایی» می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۵ بقعه متبرکه به صورت عادی و در ۱۵ بقعه به صورت ویژه برگزار می‌شود.

50 امامزاده و بقعه متبرکه البرز میزبان سوگواره «بصیرت عاشورایی» می‌شوند

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز، روز چهارشنبه، 29 مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال شرایط برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان به جهت شیوع بیماری کرونا متفاوت خواهد بود، گفت: علی‌رغم این وضعیت، صحنه عاشورا باید روز به روز نسبت به گذشته بیشتر تجلی یابد و زمینه بهره‌مندی از این ضیافت برای جان‌های مشتاق و دل‌های عاشق عبودیت فراهم شود.
وی افزود: اوقاف البرز امسال نیز همراه با سراسر کشور با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در اجرای برنامه‌های اثرگذار در ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین تداوم کمک‌های مومنانه، سوگواره بصیرت عاشورایی را در ۵۰ بقعه متبرکه استان برگزار می‌کند.
دشتکی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۵ بقعه متبرکه به صورت عادی و در ۱۵ بقعه به صورت ویژه برگزار می‌شود.
وی، تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی (ع) را از جمله اهداف برگزاری این سوگواره دانست و افزود: اجرای ویزه برنامه‌های مذهبی ماه محرم متناسب با شرایط ویژه کرونا اجرا می‌شود.
وی با تاکید براینکه رویکرد اصلی اجرای برنامه‌ها در سال جاری علاوه بر کمیت، نگاه به محتوا و کیفیت برنامه‌هاست، گفت، سال‌های گذشته برنامه‌ها با حضور هزاران نفر برگزار می‌شد ولی امسال برنامه‌ها حداکثر با حضور 50 نفر برگزار می‌شود که کاهش تعداد نفرات قطعا بر کیفیت اجرای برنامه‌ها اثر مثبتی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه با اشاره به تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه به ویژه در فضای مجازی، گفت: به منظور برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های عزاداری در بقاع متبرکه، قرارگاه استانی حضرت سیدالشهدا(ع) در مرکز استان و در شهرستان‌ها تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در این قرارگاه تاکنون ۱۰ نشست هماهنگی با محوریت بقاع متبرکه شاخص برگزار شده، افزود: این نشست‌ها با عوامل امنیتی،‌ انتظامی و خدمات‌رسان همچون اورژانس، هلال احمر، ستاد مقابله با کرونا، آتش‌نشانی، بسیج، سپاه، هیئات مذهبی و... برگزار شده است.
این مسئول با تاکید براینکه تمام برنامه‌ها باحفظ پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های تعویض پرچم بقاع متبرکه، لبیک یا حسین(ع)، احلی من‌العسل، رهروان زینبی، برپایی روضه و عزاداری و به ویژه پویش «هر خانه یک حسینیه» با موضوع تقویت روضه های خانگی، حسینیه‌های مجازی با همکاری نهادهای مختلف از جمله برنامه‌هایی است که در ایام محرم در البرز برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha