اعلام طرح‌های عاشورایی اتحادیه قرآنی لرستان
کد خبر: 3918168
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

اعلام طرح‌های عاشورایی اتحادیه قرآنی لرستان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان گفت: طرح‌های عاشورایی سلام بر خورشید و هفت شهر عشق و همچنین مسابقه «زیستن زیبا» از سوی این اتحادیه در ایام محرم اجرا می‌شود.

روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه طی ماه محرم اظهار کرد: ایده‌های عاشورایی «سلام بر خورشید»، «هفت شهر عشق» از جمله طرح‌هایی است که از سوی این اتحادیه در قالب صوت، تصویر و متن برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به مشارکت مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی مشکات، انوارالهدی الشتر و آموزش و پرورش شهرستان الشتر ادامه داد: مسابقه «زیستن زیبا» نیز در بستر فضای مجازی و با استفاده از پیام‌رسان‌های تلگرام، ایتا و اپلیکیشن شاد و اینستاگرام به نشانی zistaneziba@ اجرا می‌شود.

بلواسی با اشاره به همراهی معاونت صداوسیمای مرکز لرستان و ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در قالب عکس، نقاشی، خاطره‌گویی، داستان کوتاه (کمتر از دو دقیقه) و مسابقه روایت‌گری کاروان کربلا به نشانی فوق یا از طریق پیام‌رسان تلگرام و ایتا به شماره 09190865140 ارسال کنند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان با اشاره به ویژگی این طرح تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح، محتوای صوتی از گام به گام حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا قیام عاشورا و در امتداد آن، برگشت اسرای کربلا از شام به مدینه با استفاده از گویندگان توانمند شبکه استانی به زبان‌های لری، لکی و فارسی تهیه شده است که هر روز در کانال زیستن زیبا بارگذاری می‌شود.

این طرح برگرفته از کتاب هفت شهر عشق دکتر حدامیان آرانی است که به دبیری هادی بلواسی، مسئول دفتر مؤسسه قرآنی مشکات الشتر و فعال فرهنگی ـ قرآنی استان در حال اجرا است.

این محتوای صوتی به زبان‌های ترکی، عربی، کردی، بختیاری و گیلکی نیز تهیه می‌شود.

انتهای پیام
captcha