محتوای تولیدی سازمان دارالقرآن در ماه محرم
کد خبر: 3918788
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
تقی‌پور تشریح کرد:

محتوای تولیدی سازمان دارالقرآن در ماه محرم

مدیرکل پژوهش و تولید محتوای سازمان دارالقرآن محتوای تولیدی این سازمان در ماه محرم را تشریح کرد.

حسین تقی‌پور، مدیرکل پژوهش و تولید محتوای سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در مورد محتواهای تولیدی این سازمان قرآنی پیرامون ماه محرم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام بیماری مربوط به کرونا به سر می‌بریم و همین امر خود باعث شده که فعالیت‌های قرآنی و همچنین، مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در ماه محرم تحت‌الشعاع این مسئله قرار گیرد، ضرورت ایجاب می‌کند که ما بخشی از فعالیت‌های خود را از طریق بسترهای مجازی پیگیری کنیم.

مدیرکل پژوهش و تولید محتوای سازمان دارالقرآن افزود: به همین منظور و در فضای مجازی، پویشی تحت عنوان «هر خانه ایرانی یک هیئت قرآنی» شکل گرفت که با استقبال خوبی نیز از سوی مخاطبان مواجه شد. در این پویش برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده که از جمله آن مسابقه روزانه در موضوع جهاد، شهادت و قیام امام حسین(ع) از روز اول ماه محرم تا روز آخر ماه صفر است که هر روز برگزار شده و به قید قرعه جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

تقی‌پور ادامه داد: این مسابقه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که هر روز یکی از ادارات امور قرآنی در یکی از استان‌های کشور متولی برگزاری مسابقه شود و هدیه آن را نیز به برگزیدگان اهدا کند.

وی با بیان اینکه منبع این مسابقه کتاب «نهضت حسینی در پرتو قرآن» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی است، اظهار کرد: در این پویش مجازی، ارتقای سطح فکری و معرفتی مخاطبان در حوزه امام‌شناسی، قیام حضرت ابا عبدالله(ع) و مسئله جهاد و شهادت مورد توجه بوده است که با همت محققان و مؤلفان کتاب‌های مبانی نظام ولایی (در دو جلد)، جهاد و شهادت از منظر قرآن و سنت و قرآن؛ کتاب مقاومت تالیف و در سایت رسمی سازمان بارگذاری و در فضای مجازی نیز نشر یافته است.

مدیرکل پژوهش و تولید محتوای سازمان دارالقرآن بیان کرد: در کنار این کتب، تفسیر برخی از سوره‌های قرآن کریم مانند سوره‌های مبارکه لقمان، نور، فجر و ... نیز از تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی قرار داده شده تا مخاطبان آگاهی بیشتری نسبت به معارف قرآن کریم کسب کنند.

انتهای پیام
captcha